logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > SMS bez VAT
09.05.2009
Tematy: Wydarzenia

SMS bez VAT



Jedną z najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych metod wspierania społecznych inicjatyw są darowizny przesyłane w formie charytatywnych SMS-ów. Z roku na rok rośnie liczba osób korzystających z tej nowoczesnej i wygodnej formy przekazywania darowizn, w 2002 roku z metody tej korzystało 4%, a w 2007 – 26,3 % darczyńców. A aż 25% przekazanej darowizny zabierane jest przez skarb państwa, który obciąża wysłane SMS-y 22-procentową stawką podatku VAT. Przykładowo, jeżeli darczyńca za pomocą wysyłanego SMS-a przekazuje jakieś organizacji kwotę 5 zł, do obdarowanej organizacji trafia niecałe 4 zł, 1,1 zł darowizny w formie podatku VAT zabiera urząd skarbowy.

To, że budżet państwa zarabia miliony złotych na odruchu ludzkiej solidarności, pomniejszając o 25% prywatne środki, które indywidualni darczyńcy przekazują na cele służące dobru ogółu, budzi moralny sprzeciw.

„Charytatywny SMS bez VAT” to inicjatywa 20 organizacji pozarządowych, mająca na celu doprowadzenie do zmiany interpretacji przepisów podatkowych dotyczących VAT od SMS-ów wysyłanych na cele dobroczynne. Obsługę prawną inicjatywy prowadzi firma PricewaterhouseCoopers w ramach Programu Usług PRO BONO.

Od kilku lat środowisko ngo w Polsce apelowało do rządu, parlamentu, a przede wszystkim do kolejnych Ministrów Finansów o zniesienie podatku VAT od SMS-ów wysyłanych na cele dobroczynne. Apelował o to również Rzecznik Praw Obywatelskich. Bezskutecznie.

Koalicję „SMS bez VAT” tworzą: Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową Fundacja TVN „nie jesteś sam”, Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”, Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Grupy Telekomunikacji Polskiej, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers „Podaruj siebie”, Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, Fundacja Hospicyjna, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”

Petycję można podpisać na stronie www.smsbezvat.pl








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek