logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Słuszna ilość kobiet
15.01.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Słuszna ilość kobiet



Rząd norweski wprowadził od 1 stycznia 2008 roku nakaz skierowany do firm, by w składzie ich zarządów panowała równowaga ilości kobiet i mężczyzn.

Norwegia przoduje w świecie – i bez tego nakazu – w równości płci zajmującej stanowiska we władzach przedsiębiorstw. Zapowiedziała w 2003 roku, i zapowiedzi dotrzymała, opublikowanie w 2008 roku listy firm norweskich, z wyszczególnionym składem zarządów pod względem płci. Prawie każda firma do dziś, od czasu tego obwieszczenia, wprowadziła już kobiety do swojego zarządu. Rząd uznaje to za swój sukces.

W opublikowanej liście firm prawie 38% członków zarządów stanowią kobiety. W Szwecji, drugiej po Norwegii, ten odsetek wynosi 20%. To dużo ponad średnią europejską, czyli 8%.

Taka rządowa ingerencja budzi pewien niepokój, także w samej Norwegii. Pojawiają się głosy, że to właściciel firmy powinien decydować o składzie zarządu, a nie państwo. Jeśli zatrudnia kobiety to raczej za ich kompetencje, a nie za płeć. Z drugiej strony badania pokazują, że młode, świetnie wykształcone kobiety, przyjęte do zarządów w ciągu ostatnich 5lat, mają znakomite kompetencje i oceniając całościowo zarządy firm – poziom ich profesjonalizmu podniósł się zauważalnie.

Źr: BBC








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek