logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Słowo powyborcze
09.06.2009
Tematy: Opinie

Słowo powyborcze

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Zawsze jest czas żeby zagłosować – przynajmniej tak głosi hasło kampanii realizowanej w ostatnich tygodniach przez Parlament Europejski w telewizji i internecie.

Prezentowane filmy w warstwie wizualnej i kreacyjnej są bardzo zabawne i nacechowane pozytywnymi emocjami, ale do mnie nie przemawiają. Nie identyfikuję się z nimi. Nie jestem wrzaskliwą blondynką, bohaterem horroru z siekierką, ani nawet kiepskim kolarzem. Wydaje mi się, że do nas Polaków bardziej przemówiłby pan w klapkach „Kubota” w spodenkach i podkoszulku, z grillem i leżakiem pod pachą, odwiedzający komisję wyborczą. Oj, wielu oburzy się na te słowa, ale niestety, równie wielu z nas nie poszło na te wybory. Ilość Polaków spędzających 7 czerwca czas „na wolnym powietrzu” zapewne przewyższyła wyborczą frekwencję na poziomie niespełna 25%. W końcu demokracja pozwala nie głosować.

Władze europejskie zdają sobie sprawę, że obywatele krajów Unii niekoniecznie angażują się w wybory do wspólnego europejskiego parlamentu, bo niewiele o nim wiedzą. A głosując wybierają głównie te partie, na które głosują w wyborach krajowych od lat. PE stara się informować i walczyć o wyborców, ale 5 lat to, jak się okazuje, okres zbyt krótki dla ospałego polskiego wyborcy.

Kontynuując zabawną retorykę zawartą w reklamach PE wyciągamy wniosek. Swoje 50 mandatów w parlamencie europejskim dostaniemy bez względu na frekwencję. Nikt nam statusu półmocarstwa w Unii nie odbierze. Chyba, że nagle spadnie liczba Polaków w stosunku do innych krajów Unii. Albo do Europy przyłączy się Turcja. Czyli wysilać się (spacer do lokalu wyborczego) nie trzeba. A na status mocarstwa również się nie zanosi chyba, że czas przeznaczony na głosowanie poświęcimy na prokreację.
Bartłomiej Piekło








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek