logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Dania, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Ekologia i środowisko, Inne
   ──────  25.02.2015

Sława i chwała w autobusie

Your browser does not support the video tag.


Uśmiechnięty młody Duńczyk wzbudza ogólne zainteresowanie i podziw. Ma grono rozentuzjazmowanych fanek, które na dowód miłości zostawiają mu w szatni bieliznę, chodzi na randki z miss Paragwaju, wzbudza zazdrość innych mężczyzn, na każdym kroku spotyka go szczęście. Tak wygląda życie zwykłego pasażera miejskich autobusów.

W opozycji do niego zarysowuje się z kolei smutna egzystencja ubranego w stylowy garnitur właściciela luksusowego auta. Nie cieszy się zainteresowaniem tłumów, nie towarzyszy mu żadna piękna kobieta. Wypada blado i nieatrakcyjnie przy chłopaku, który dojeżdża wszędzie komunikacją miejską, jego wysoka pozycja społeczna i materialna niknie przy człowieku, który traktowany jest w mieście niczym gwiazda filmowa.

Twórcy w przerysowanej formie sugerują, że do wszystkich sukcesów, które spotkały w życiu młodego chłopaka, przyczyniły się podróże miejskimi autobusami (Midtraffik to instytucja odpowiedzialna za komunikację miejską w Danii). Bez tego nie można – tak sugeruje spot – być ani atrakcyjnym, ani szczęśliwym, ani modnym. To dlatego nawet bogaty mężczyzna, który podróżował dotąd tylko swoim luksusowym autem, musi przesiąść się do miejskiej komunikacji, by rozpocząć nowe, szczęśliwe życie i spalić limuzynę jako pozostałość przeszłości. 

Po raz kolejny przygotowaniem promocji miejskich autobusów zajęła się agencja M2Film. Pierwsza kampania zyskała duży rozgłos i spotkała się z pozytywnym przyjęciem, agencja podążyła zatem raz wytyczoną drogą i posłużyła się podobną konwencją. W spocie pojawiły się elementy charakterystyczne dla niewyszukanych filmów – reklama nabiera przez to nieco naiwnego charakteru, ale gra podobnymi chwytami to celowe posunięcie. Kontrowersje mogłoby wzbudzić przedstawienie relacji damsko-męskich, ma to być jednak w zamierzeniach satyryczne. Spot poprzez śmiech ma angażować uwagę widzów i nasuwać sugestię, że reklamodawcy mają odpowiedni dystans i poczucie humoru. Zgodnie z zamiarem twórców, ważne jest też, żeby przekonywał, że podróż miejskim autobusem może być atrakcyjna. Wszystko zależy od tego, jak się na nią spojrzy (tak jak w przypadku głównego bohatera, który nie ma urody amanta filmowego, ale zdobywa wielu fanów).

Reklama opiera się na wykorzystaniu znanych, banalnych niekiedy, ale sprawdzonych środków, które mają oddziaływać na odbiorcę i przekonywać do prezentowanych treści. Nieskomplikowany przekaz, obliczony głównie na zabawę, ma zresztą szansę na znalezienie sporego grona obrońców.

Anna Lis


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Epic Bus Commercial - The Sequel
Czas:
2015.2.2 - 2015.2.22
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Ekologia i środowisko, Inne
Kraje:
Dania
Nadawca:
Midtraffik
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
M2Film
Adresaci:
Osoby nie korzystające z komunikacji miejskiej





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.09.2023

    Mocniejsi niż głód


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek