Sława i chwała w autobusie
Uśmiechnięty młody Duńczyk wzbudza ogólne zainteresowanie i podziw. Ma grono rozentuzjazmowanych fanek, które na dowód miłości zostawiają mu w szatni bieliznę, chodzi na randki z miss Paragwaju, wzbudza zazdrość innych mężczyzn, na każdym kroku spotyka go szczęście. Tak wygląda życie zwykłego pasażera miejskich autobusów.
W opozycji do niego zarysowuje się z kolei smutna egzystencja ubranego w stylowy garnitur właściciela luksusowego auta. Nie cieszy się zainteresowaniem tłumów, nie towarzyszy mu żadna piękna kobieta. Wypada blado i nieatrakcyjnie przy chłopaku, który dojeżdża wszędzie komunikacją miejską, jego wysoka pozycja społeczna i materialna niknie przy człowieku, który traktowany jest w mieście niczym gwiazda filmowa.
Twórcy w przerysowanej formie sugerują, że do wszystkich sukcesów, które spotkały w życiu młodego chłopaka, przyczyniły się podróże miejskimi autobusami (Midtraffik to instytucja odpowiedzialna za komunikację miejską w Danii). Bez tego nie można – tak sugeruje spot – być ani atrakcyjnym, ani szczęśliwym, ani modnym. To dlatego nawet bogaty mężczyzna, który podróżował dotąd tylko swoim luksusowym autem, musi przesiąść się do miejskiej komunikacji, by rozpocząć nowe, szczęśliwe życie i spalić limuzynę jako pozostałość przeszłości.
Po raz kolejny przygotowaniem promocji miejskich autobusów zajęła się agencja M2Film. Pierwsza kampania zyskała duży rozgłos i spotkała się z pozytywnym przyjęciem, agencja podążyła zatem raz wytyczoną drogą i posłużyła się podobną konwencją. W spocie pojawiły się elementy charakterystyczne dla niewyszukanych filmów – reklama nabiera przez to nieco naiwnego charakteru, ale gra podobnymi chwytami to celowe posunięcie. Kontrowersje mogłoby wzbudzić przedstawienie relacji damsko-męskich, ma to być jednak w zamierzeniach satyryczne. Spot poprzez śmiech ma angażować uwagę widzów i nasuwać sugestię, że reklamodawcy mają odpowiedni dystans i poczucie humoru. Zgodnie z zamiarem twórców, ważne jest też, żeby przekonywał, że podróż miejskim autobusem może być atrakcyjna. Wszystko zależy od tego, jak się na nią spojrzy (tak jak w przypadku głównego bohatera, który nie ma urody amanta filmowego, ale zdobywa wielu fanów).
Reklama opiera się na wykorzystaniu znanych, banalnych niekiedy, ale sprawdzonych środków, które mają oddziaływać na odbiorcę i przekonywać do prezentowanych treści. Nieskomplikowany przekaz, obliczony głównie na zabawę, ma zresztą szansę na znalezienie sporego grona obrońców.
Anna Lis
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie