Skóra i skórki
Raki skóry są jednymi z najczęstszych nowotworów wśród ludzi, a wśród nich za najbardziej agresywnego uchodzi czerniak (stanowi od 5% do 7% wszystkich nowotworów złośliwych skóry człowieka). Równocześnie jednak czerniak jest jedną z najłatwiejszych do zidentyfikowania zmian nowotworowych. Niestety, wiele osób ciągle nie zdaje sobie sprawy ze znaczenia wczesnej diagnostyki.
Na nieoczywistą kampanię prozdrowotną, wspierającą profilaktykę antynowotworową, zdecydowała się Unidad Agroalimentaria Metropolitana (UAM) – największa agencja logistyczna zajmująca się marketingiem żywności w Ameryce Łacińskiej, z siedzibą w Urugwaju. „Pieles”/„Skins” (czyli dosłownie skóry, skórki) to projekt mający na celu podnoszenie świadomości i zapobieganie rakowi skóry. W ramach inicjatywy powstało pięć printów, ukazujących pod dużym powiększeniem skórki m.in. brzoskwini, ziemniaka i banana, i porównujących typowe plamy na owocach czy warzywach, które wpływają na nasze wybory żywieniowe, z plamami, które mogą pojawić się na skórze w wyniku ekspozycji na słońce. Co z kolei prowadzi nas do niewesołej konstatacji – znacznie więcej czasu i uwagi poświęcamy wyglądowi żywności, niż trosce o nasze własne zdrowie.
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników