Marka Pantene podejmuje walkę ze stereotypami na temat płci panującymi w miejscach pracy. Kampania ma na celu zmotywowanie kobiet do pełnego wykorzystania swojego potencjału.
Filipiński oddział marki opublikował film ukazujący problem panujących w miejscach pracy stereotypów na temat płci. W ciągu niewiele ponad miesiąca od premiery film osiągnął ponad 9 milionów odsłon, był też szeroko komentowany przez internautów z całego świata. 60–sekundowe nagranie pokazuje podwójne standardy stosowane wobec płci w miejscach pracy. Inspiracją do jego stworzenia było wciąż funkcjonujące w kulturze filipińskiej przekonanie, że kobiety nie powinny być zbyt asertywne i wykazywać zbyt wiele silnej woli, w realizowaniu wyznaczonych przez siebie celów.
Marka Pantene przeprowadziła na Filipinach badania, których wynik był dla nas zaskoczeniem. Okazało się bowiem, że aż 70% mężczyzn nadal uważa, że kobiety nie powinny okazywać siły swojej osobowości, aby zyskać powszechną akceptację – wyjaśnił Anthony Davey, wiceprezes Hair Care & Colour Asia.
Powstałe na Filipinach nagranie stało się początkiem dyskusji, która odbiła się szerokim echem poza granicami kraju. Film stawia bowiem odważne pytania takie jak chociażby to: „Dlaczego on jest nazywany dobrym liderem, podczas gdy ją postrzega się jako apodyktyczną szefową?”. Film porusza newralgiczne kwestie, ponieważ większość osób nie zdaje sobie sprawy z niesprawiedliwego osądzania innych. Nagranie pokazuje znaczenie tych nieuświadomionych zachowań – dodał Davey.
Aby naświetlić problem nierównego traktowania płci, marka Pantene zainicjowała globalną kampanię „#ShineStrong”, mającą na celu uświadomienie wszystkim istnienia stereotypów i niesprawiedliwych osądów związanych z płcią. Kampania ma zachęcać kobiety do przyłączenia się do ruchu oraz dzielenia się swoimi historiami wpisującymi się w ideę akcji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw