Siedem dobrych praktyk Polskiej Spółki Gazownictwa zostało ujętych w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”.
W obszarze „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”, w którym ujęto trzy dobre praktyki PSG. Pierwszą z nich jest „W służbie bezpieczeństwa. Współpraca Państwowej Straży Pożarnej i Polskiej Spółki Gazownictwa”. Współpraca PSG z PSP ma na celu m.in. określenie zasad współdziałania w sytuacjach awaryjnych i kryzysowych, prowadzenie wspólnych szkoleń i ćwiczeń ratowniczych oraz usprawnienie wzajemnego przekazywania informacji. W 2015 roku planowane jest rozszerzenie prowadzonej do tej pory w trzech województwach akcji na cały kraj.
Projekt „Sala kinowa w zbiorniku gazu” dotyczył obchodów 75. rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Polska Spółka Gazownictwa wspierała organizację spektaklu multimedialnego 'Wybuch” według pomysłu Andrzeja Wajdy. PSG udostępniła zlokalizowany w Gdańsku zabytkowy zbiornik gazu, w którym odbywały się projekcje. Gośćmi honorowymi byli m.in. Prezydent RP Bronisław Komorowski oraz Prezydent RFN Joachim Gauck. Trzecia akcja wyróżniona w tym obszarze to „Pokaż, że pamiętasz. PRZYPNIJ KOKARDĘ!”, której celem było upamiętnienie bohaterów Powstania Wielkopolskiego. W raporcie również opublikowano praktykę wieloletnią PSG z obszaru „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” – projekt „Transfer wiedzy” zorganizowany wspólnie z Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gdańsku.
„Etyka w praktyce” to ogólnopolska akcja wprowadzenia jednolitego kodeksu etyki. „Zanim kupisz lub sprzedasz – porozmawiajmy o tym!” to z kolei program ujęty w obszarze „uczciwe praktyki operacyjne”. PSG zdecydowała się wykorzystać dialog przed realizacją przetargów dla swoich kluczowych zamówień, by zwiększyć przejrzystość oczekiwań na etapie przygotowania zamówienia i zmniejszyć ryzyko niesprostania wymogom przetargowym.
W ramach programu „Dialog na rynku gazu” zorganizowano „Warsztaty dla Uczestników Rynku Gazu”, w których wzięło udział ponad 130 przedstawicieli różnych firm i organizacji związanych z rynkiem
energii w Polsce.
Spółka dokonała oceny swoich działań poprzez pryzmat zaleceń i oczekiwań zdefiniowanych dla poszczególnych obszarów i aspektów CSR. Przyjęto także plan działań naprawczych i korygujących, którego realizacja będzie monitorowana. Zidentyfikowani zostali interesariusze spółki, określono skalę zaangażowania wzajemnych relacji oraz wyodrębniono kluczowe obszary odpowiedzialności, istotne z punktu widzenia prowadzonej działalności.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku