Finlandzka organizacja Plan International uświadamiając jak duży jest wpływ społecznej komunikacji na rozwój dzieci przedstawiła nową kampanię. Ukazuje w niej moc słów, których używamy w rozmowie z nimi i których siła wykracza poza zapis liter. Realizatorzy projektu #Sheboard – raised by words (#tablica– wychowany przez słowa) tworzą wyjątkową aplikację-klawiaturę, która ma walczyć ze stereotypowym przydziałem określeń dla dziewcząt.
Plan International to organizacja humanitarna, która działa na rzecz praw dziewcząt. Celem organizacji jest trwały wpływ na normy, postawy i zachowania wobec dziewcząt. Organizacja promuje równość wśród dziewcząt na całym świecie. Przy udziale agencji Hasan &Partners powstał film wideo dla kampanii #Sheboard – raised by words:
Organizacja zwraca uwagę na różnicę słów używanych w rozmowie z dziewczętami i chłopcami. Podkreślają, jak duże jest ich znaczenie w kształtowaniu się poczucia skuteczności i pewności siebie u dojrzewających dzieci. Kiedy mówi się dziewczynkom, że są piękne, a chłopcom że są sprytni, dzieci w wieku sześciu lat zaczynają w to wierzyć. Kampania ma na celu uświadamiać oraz zwiększyć pewność siebie u dziewcząt i pomóc im dostrzec swoje „przemilczane” cechy.
And another! ?#Sheboard takes home a Silver Drum at the Golden Drum awards ?Congratulations once again to the team and Plan International Suomi for such an inspiring campaign ?
Opublikowany przez hasan & partners Środa, 24 października 2018
Główną częścią kampanii jest stworzona we współpracy z firmą Samsung klawiatura. Sheboard to wirtualna klawiatura, która ma zwiększać poczucie wartości i zaufanie dziewcząt. Aplikacja dzięki słownikowemu wprowadzaniu tekstu sugeruje język neutralny pod względem płci. Projekt ma pomagać każdemu zastanowić się – i ewentualnie zmienić – sposób w jaki rozmawiamy z dziewczynami. Sheboard ma również przypominać dziewczętom o ich umiejętnościach, o których nie zawsze myślą.
Girls want a world where they can live freely without fear of attack. Where they can see themselves equally represented…
Opublikowany przez Plan International Czwartek, 25 października 2018
Organizacja postanowiła zastosować wirtualną klawiaturę ponieważ częstotliwość komunikacji przez telefony komórkowe stale rośnie – co sprawia, że klawiatura jest idealnym miejscem do zamiany stereotypowego doboru słów. Ale pomysł organizacji ma szersze podejście – pisanie wiadomości jest czymś, do czego każdy może się odnieść, w związku z czym samo słyszenie o klawiaturze ma sprawić, że ludzie zastanowią się w jaki sposób wybierają swoje słowa podczas rozmowy z dziewczętami.
Fantastic discussion today at our Women and Tech breakfast focusing on the impact of technology on society, especially…
Opublikowany przez Vertical Środa, 29 listopada 2017
Badania pokazują, że rozmawiamy inaczej z dziećmi w zależności od płci. Rozmawiamy z chłopcami o ich zdolnościach, umiejętnościach i potencjale, a z dziewczętami o ich ciałach i uczuciach. Organizacja podkreśla, że zaczyna to wpływać na to, jak postrzegają one siebie samych. Według badań wiele dziewcząt w wieku sześciu lat jest skłonnych myśleć, że chłopcy są mądrzejsi; wiele z nich wierzy, że mężczyźni będą radzić sobie znacznie lepiej w dziedzinach związanych z błyskotliwością – takich jak fizyka i matematyka. Plan International zwraca uwagę, że te stereotypy wywołane są w dużej mierze przez różnicę w doborze słów w rozmowie z dziećmi.
Celem kampanii jest zmiana zachowania – sposobu w jaki ludzie rozmawiają z dziewczynami i kobietami. By skłonić społeczeństwo do ponownego zastanowienia się nad swoim zachowaniem i właściwym użyciem języka organizacja stworzyła coś czego wszyscy używają na co dzień, wirtualną klawiaturę – sheboard.
Organizacja chce zachęcić do zmiany komunikacji z dziewczętami oraz wywołać dyskusję na temat stosowania neutralnego płciowo języka.
Słowa na klawiaturę organizacja zebrała od dzieci i rzeczników kampanii odpowiadających na pytanie: w jaki sposób opisać dziewczyny? Opierając się na tych słowach i badaniach dotyczących języka ukierunkowanego na płeć, stworzyli słownik zawierający ponad 2500 słów. Dodatkowo został on rozszerzony poprzez tworzenie algorytmów z blogów i publikacji wspierających kobiety.
Docelowym odbiorcą kampanii jest całe społeczeństwo: rodzice, rodzeństwo, przyjaciele, synowie, córki – wszyscy.
Aplikacja jest dostępna w każdym kraju i w każdym języku i zdobyła zainteresowanie mediów na całym świecie.
Plan International podkreśla, że trafność dyskryminacja ze względu na płeć jest problemem globalnym. Dlatego też promocja projektu odbywała się przez media społecznościowe i blogi z silnym naciskiem na PR.
Sheboard zwrócił uwagę mediów na całym świecie, zarówno w krajach zaawansowanych, względnie równych, jak iw tych, w których prawa dziewcząt są zaniedbywane. Zasięg redakcyjny kampanii przekroczył 712 milionów. Sheboard został objęty m.in. przez brytyjską prasę krajową (Evening Standard), międzynarodową prasę gospodarczą (Business Insider), najwyższej klasy prasę techniczną (Next Web), odnotowany przez społeczności związane z edukacją i zdrowiem seksualnym oraz wybrany jako innowacja dnia przez Trendwatching.
Teraz Sheboard jest w trakcie tłumaczenia, np. Na hiszpański i fiński. Ponadto planowane są pakiety edukacyjne.
Więcej o samym projekcie można przeczytać na specjalnie stworzonej stronie:
Dodatkowe informacje o samej organizacji dostępne są tutaj: https://plan-international.org
Opublikowany przez Plan International Czwartek, 9 lipca 2015
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy