logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  11.06.2010

Setki osób łamie kręgosłup

Your browser does not support the video tag.


"Każdego roku setki osób łamie kręgosłup skacząc do wody." Po wypadku następuje operacja i rehabilitacja, a później życie na wózku inwalidzkim. Co roku setki tysięcy ludzi ryzykują, skacząc do wody w miejscach niedozwolonych. Nawet dla 150 z nich skok kończy się urazem kręgosłupa na odcinku szyjnym – a w konsekwencji trwałym kalectwem. Po raz 14. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji zainaugurowało kampanię "Płytka wyobraźnia to kalectwo" z konsekwentnie, jak co roku, takimi samymi reklamami.

Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia wspomina: "Miałem 16 lat. Byłem dobrze zapowiadającym się koszykarzem. Chodziłem do ciekawej szkoły. Miałem mnóstwo przyjaciół. I w jednej chwili wszystko straciłem… Przez jeden bezmyślny skok do wody".

Kampania ma na celu przestrzeganie przed lekkomyślnymi skokami do wody. Organizatorzy ostrzegają, że każdy taki skok może mieć dramatyczne i nieodwracalne skutki. Dzikie kąpieliska, niepilnowane, o nieznanej, często zmiennej topografii dna są bardzo niebezpieczne. W takich miejscach wystarczy oddanie skoku kilka centymetrów w bok, w porównaniu do innych i trafienie głową w kamień, gałąź lub wypłycenie. Równie niebezpieczne jest skakanie do płytkiej wody, wynikające z nieznajomości zbiornika wodnego, chęci popisania się umiejętnościami, czy też pod wpływem alkoholu. Warto pamiętać, że szczególnie na rzekach układ dna może zmienić się w ciągu doby – miejsce dotychczas głębokie może stać się dla skoczka śmiertelnie niebezpieczną płycizną.

Według danych Stowarzyszenia 740 osób w Polsce ulega rocznie urazom kręgosłupa, z czego 25-35 proc. (180-260 osób) doznaje urazu rdzenia kręgowego. Największy procent – 61 proc. urazów kręgosłupa na odcinku szyjnym, zanotowano w wyniku skoku do wody.

W ramach kampanii "Płytka wyobraźnia to kalectwo" prowadzone będą lekcje bezpieczeństwa na terenie całej Polski. Ich uczestnicy dowiedzą się m.in., jak udzielić pomocy ofierze nieszczęśliwego wypadku oraz poznają zasady udzielania pierwszej pomocy. Zajęcia prowadzone będą przez strażników miejskich. W lipcu rozpocznie się również konkurs na najciekawszą formę artystyczną (rysunek, piosenkę i hasło) promującą kampanię. Szczegóły konkursu zostaną zamieszczone na stronie www.plytkawyobraznia.pl.

Akcję promuje 30 sek. spot telewizyjny, spot radiowy, 8 tys. plakatów, reklamy w metrze w Warszawie, bannery internetowe, billboardy, citylighty, materiały edukacyjne na www.plytkawyobraznia.pl

W kampanię zaangażowane są: straże miejskie, policja, Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR), Polskie Koleje Państwowe (PKP) oraz Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze (PTTK). Współorganizatorem akcji jest Rzecznik Praw Dziecka, a partnerem strategicznym: Mondial Assistance
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Płytka wyobraźnia to kalectwo
Czas:
2010.6.9 - 2010.8.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Media:
Billboardy, citylighty, internet, plakaty, telewizja, radio, spot telewizyjny, spot radiowy, reklamy w metrze
Wykonawca:
Upstairs Young & Rubicam, Yout Design
Adresaci:
Młodzież, młodzi dorośli, głównie mężczyźni
Hasło kampani:
Każdego roku setki osób łamie kręgosłup skacząc do wody.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek