Co drugi Polak zakażony wirusem HIV nigdy nie zrobił sobie testu i nadal nie wie, że jest zakażony tym groźnym wirusem. „Ryzykowane zachowania seksualne to niebezpieczna gra, która może zostawić ślad na całe życie” – ostrzegają organizatorzy najnowszej kampanii społecznej, która ma zachęcić do wykonywania bezpłatnych i anonimowych testów na HIV.
Przewrotna kampania Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej „Lubisz ryzyko? Sprawdź czy wygrałeś” ma zwrócić uwagę na problem niepokojących statystyk dotyczących zakażeń HIV i zachęcić do wykonywania testów wykluczających lub potwierdzających zakażenie. W ramach kampanii powstały plakaty nawiązujące do „niebezpiecznej gry”, jaką są ryzykowne zachowania seksualne. Zamiast wygranej można bowiem w tym przypadku zakazić się niebezpiecznym wirusem i w efekcie przegrać swoje zdrowie. Powstała także strona internetowa www.testnahiv.pl, na której można znaleźć podstawowe informacje na temat wirusa i praktyczne porady dotyczące życia z zakażeniem lub chorobą AIDS. Kampania jest realizowana w przestrzeni miejskiej, prasie i internecie.
Pomysłodawcą i organizatorem kampanii „Lubisz ryzyko? Sprawdź czy wygrałeś” jest Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Za kreację kampanii odpowiada agencja DEDADI, a zakup mediów dom mediowy Media People.
Patronem honorowym kampanii jest Krajowe Centrum ds. Aids oraz Główny Inspektorat Sanitarny. Głównym partnerem kampanii jest Gilead Polska, a partnerami są GSK i Janssen. Partnerem medialnym jest The Point.
zobacz także
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja