„Seks po pięćdziesiątce? Dlaczego nie?”
Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski, Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa Kasprzyk, Lidia Popiel, Jacek Kawalec, Tomasz Lipiński i Piotr Polk zostali ambasadorami szóstej edycji kampanii Projekt Test, w tym roku pod hasłem "Manifest 50: Chcemy całego życia!". Ruszyła ona 1 grudnia, w Światowy Dzień AIDS. Podczas gali ambasadorzy kampanii podpisali tekst manifestu.
Celem tegorocznej kampanii jest przekazanie treści profilaktycznych dotyczących bezpiecznego seksu
i zachęcenie Polaków do testowania się w kierunku HIV. Apel skierowany jest przede wszystkim do osób po 50. roku życia, jednak – poprzez uświadomienie, że HIV może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci i statusu społecznego – przekaz kierowany jest także do pozostałych grup wiekowych. Poza kształtowaniem postaw prozdrowotnych, kampania ma na celu przeciwdziałanie stereotypom związanym z wiekiem i tabuizacji sfery seksualnej u osób po 50-tce.
Wystarczy rozejrzeć się wokół nas, włączyć telewizję lub otworzyć gazetę. Częściej zobaczymy w nich reklamę, w której 30-letnia córka podaje rodzicom witaminy czy leki poprawiające pamięć. Dużo rzadziej można natrafić na przekaz, w którym pokazane będą osoby dojrzałe cieszące się pełnią życia – tłumaczy Katarzyna Sikorska, prezes Stowarzyszenia Pomoc Socjalna. Zdaniem ekspertki materiałów, gdzie osoby po 50-tce pokazywane są w kontekstach nawiązujących do seksualności, nie ma prawie wcale, a te, które się pojawiają, często dotyczą przeciwdziałania problemom związanym z potencją. Ludzka seksualność rządzi się własnymi prawami i zależy nie tylko od czynników biologicznych, ale równie duże znaczenie mają aspekty psychologiczne i społeczne. Z badań wynika, że potrzeby dojrzałych Polaków są tożsame z potrzebami innych Europejczyków czy Amerykanów, wszyscy są zainteresowani kontynuacją i pielęgnacją tej sfery życia – dodaje Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test.
W ramach kampanii został stworzony spot i sesja zdjęciowa z udziałem ambasadorów. Autorką sesji i reżyserką filmów jest fotografka Zuza Krajewska. Zdjęcia do końca stycznia będzie można obejrzeć w galerii na Mysiej 3, natomiast spot będzie emitowany w telewizji oraz w sieci kin Multikino.
1 grudnia został również uruchomiony portal edukacyjny www.manifest50.pl, gdzie dostępne są wywiady z ambasadorami kampanii, zdjęcia, spoty oraz informacje na temat testowania. Każdy ma szansę dopisać swój punkt do manifestu.
Do tegorocznej kampanii włączyła się marka BELLER, która stworzyła specjalną linię biżuterii. W jej skład wchodzą złote oraz srebrne naszyjniki i bransoletki z ręcznie wykonanymi elementami – kółkiem i trójkątem, symbolizującymi kobietę i mężczyznę, a także wzajemne relacje zachodzące między nimi, również te seksualne. Biżuterię można nabyć w salonie marki przy ulicy Brackiej 1 oraz na stronie www. Od 03 do 24 grudnia biżuteria dostępna będzie na targach Foro w budynku Cosmopolitan przy ul. Twardej 2/4 w Warszawie. Cały zysk ze sprzedaży biżuterii zostanie przekazany na walkę z AIDS.
Kampania jest finansowana z M·A·C AIDS FUND, międzynarodowego funduszu dzięki któremu na całym świecie realizowane są projekty na rzecz walki z AIDS. Firma przekazuje na niego fundusze ze sprzedaży szminki i błyszczyka Viva Glam. Jak do tej pory globalnie przekazała na ten cel 340 milionów dolarów, a w Polsce prawie 600 tysięcy zł.
Ambasadorami Viva Glam byli m.in. Elton John, Mary J. Blige, Shirley Manson, Linda Evangelista, Christina Aguilera, Nicki Minaj, Lady Gaga, Ricky Martin, Rihanna. Najnowszą kampanię promuje Miley Cyrus.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie