Polacy nie wierzą w filantropię biznesu. Aż 73% Polaków jest zdania, że wydatki biznesu na nagłaśnianie swojej dobroczynności są często wyższe niż wydatki na rzeczywiste działania społeczne – wynika ze wspólnego badania „Odpowiedzialny biznes” firmy doradczej On Board PR i PBS DGA.
Zdecydowana większość Polaków (73%) jest zdania, że firmy często lub prawie zawsze wydają na promocję swojej dobroczynności więcej niż na działania społeczne. Jedynie 13% dorosłych Polaków jest przeciwnego zdania.
– Firmy podejmują działania dobroczynne mając nadzieję, że poprawi to ich wizerunek – komentuje Norbert Kilen z On Board PR – Niestety nie zawsze rozumieją, że jeśli przesadzą z promocją, ich aktywność będzie budzić raczej niesmak niż zachwyt. Komunikacja odpowiedzialności biznesu to przede wszystkim kwestia równowagi i umiejętnie dobranych narzędzi.
– Poziom sceptycyzmu w odniesieniu do działań społecznych biznesu jest wprost proporcjonalny do wykształcenia – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – Wśród Polaków z wyższym wykształceniem, odsetek osób podejrzewających przewagę promocji nad rzeczywistymi działaniami sięga już 82%.
– Za nieznajomość wielu działań społecznych firm odpowiadają również media, które nie nagłaśniają ciekawych i pożytecznych inicjatyw bojąc się przypuszczalnie o kwestie kryptoreklamy – komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu – „Także media muszą nauczyć się odróżniać prawdziwe zaangażowanie społeczne od czystej promocji firm.
Zdaniem 93% Polaków firmy mogłyby robić dużo więcej w obszarze działalności dobroczynnej.
Zdecydowana większość Polaków (76%) jest zdania, że firmy podejmują działalność filantropijną, „bo takie działania przynoszą im rozgłos”. 15% Polaków uważa, że prowadzenie takich działań to obowiązek biznesu. Zaledwie 9% Polaków jest zdania, że biznes podejmuje działania dobroczynne „z poczucia odpowiedzialności”.
Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w czerwcu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów