logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Włochy, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura
   ──────  28.04.2022

Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji



W ramach kampanii #EmbracingVenice artysta Saype oraz marka Lavazza zaprezentowali podczas festiwalu Biennale Arte 2022 w Wenecji kolejną odsłonę projektu „Beyond Walls”.

22 kwietnia, z okazji Dnia Ziemi i 59 edycji Biennale Arte w Wenecji, marka Lavazza w ramach akcji #EmbracingVenice towarzyszyła artyście Saype’mu w jego nowym, ogólnoświatowym projekcie typu land art – serii „Beyond Walls”. Publiczność mogła podziwiać gigantyczne dzieło sztuki z wieży Torre di Porta Nuova w dzielnicy Arsenale Nord w Wenecji. Wystawa jest jednym z 13 etapów projektu Beyond Walls, który Saype realizuje na całym świecie od 2019 roku. Dzieło jest symbolem, który ma łączyć mieszkańców planety i podkreślać, że w obliczu wyzwań naszych czasów, powinniśmy jednoczyć swoje siły.

image by Valentin Flauraud

Ogromny, mierzący 240 m² obraz został namalowany na trawie przy użyciu biodegradowalnych pigmentów, wynalezionych przez samego artystę. Projekt został zainstalowany na klasycznej weneckiej łodzi, która codziennie opływa miejskie kanały, aby umożliwić publiczności podziwianie dzieła. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnym profilu artysty na Instagramie: instagram.com/saype_artiste. Wyjątkowe, efemeryczne dzieło Saype’go idealnie wpisuje się w koloryt i tradycję Wenecji – miasta symbolizującego sztukę, niezwykłą ludzką kreatywność oraz przywiązanie człowieka do natury.

W pełni wspieramy ten niesamowity projekt – komentuje Francesca Lavazza, członkini zarządu Grupy Lavazza. – Dla nas jest to kontynuacja drogi, którą obraliśmy wiele lat temu, dążąc do tego, by poprzez sztukę i fotografię poruszyć kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Twórczość Saype’go jest świadectwem coraz bliższego związku pomiędzy sztuką wizualną a ideą zrównoważonego rozwoju. Zdecydowaliśmy się na wystawę w Dzień Ziemi, aby jeszcze bardziej podkreślić potrzebę pobudzenia zbiorowej świadomości. Z kolei współpraca z Biennale Arte w Wenecji była dla nas naturalnym krokiem, ponieważ od lat łączy nas z tym miastem realizacja różnych projektów kulturalnych – dodaje.

image by Valentin Flauraud

Po trzyletniej podróży dookoła świata z projektem Beyond Walls, cieszę się, że tak wspaniałe miasto jak Wenecja stało się jego częścią – komentuje Saype. – Jest ono nośnikiem historii, syntezą sztuki, odzwierciedla nasze wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi. Możliwość zaprezentowania projektu w ramach Biennale Arte w Wenecji jest dla mnie okazją do skierowania pokrzepiającej wiadomości do całego świata. Dzień Ziemi to doskonały moment, aby przypomnieć nam, że ekologia musi znaleźć się w centrum naszych zainteresowań.

Tegoroczna edycja Biennale Arte nosi tytuł „Alloro”, a jej tematem jest relacja sztuki z naturą. Nad całością wydarzenia czuwa Giovanna Zabotti, kuratorka Pawilonu Weneckiego. Symbiotyczna relacja człowieka z naturą w ostatnich dziesięcioleciach idzie w parze z rosnącym szacunkiem dla dynamiki zrównoważonego rozwoju środowiska, opieki nad zwierzętami i ochrony wszystkich żywych istot – mówi Giovanna Zabotti. – Jest to forma świadomości ekologicznej, która rozwinęła się i jest dostrzegalna w kulturze i sztuce. W rzeczywistości stanowi ona nowy wymiar kreatywności, gdzie zacierają się granice między sztuką, nauką i komunikacją. W tym właśnie tkwi związek „Alloro” z dziełami Saype’go – natura staje się centralnym elementem dzieła sztuki i nabiera zupełnie nowego życia, podobnie jak my, ludzie, którzy jesteśmy jej częścią – dodaje.

image by Valentin Flauraud

Dzień Ziemi   |  Ekologia i środowisko   |  kultura   |  Lavazza   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  sztuka   |  Włochy   |  Wenecja   |  land art   |  Saype   | 


Nazwa wydarzenia:
Kolejna odsłona projektu „Beyond Walls” – gigantyczne dzieło w sercu Wenecji
Czas:
2022.4.22
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura
Kraje:
Włochy
Nadawca:
Saype, Lavazza
Hasło kampani:
#EmbracingVenice





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek