Głośna muzyka przeszkadza sąsiadom i skłania ich do interwencji, bicie kobiety nie obchodzi nikogo – to przekaz kampanii, w której wykorzystano eksperyment społeczny.
Młody mężczyzna późnym wieczorem zaburza spokój całego sąsiedztwa grając na perkusji, co spotyka się z pretensjami i skargami sąsiadów. Kolejnej nocy włącza wcześniej przygotowane nagranie kłótni między kobietą a mężczyzną, która kończy się pobiciem kobiety. Jednak tym razem nikt nie reaguje, pomimo pewności, że awanturę słyszy całe sąsiedztwo.
Ta potężna w swym przekazie kampania, przygotowana przez południowoafrykańską organizację POWA (People Opposing Women Abuse) porusza kwestię „znieczulicy” na problem stosowania przemocy w stosunku do kobiet i nakłania jej świadkówdo reakcji. Celowe odejście od pokazywania ofiar przemocy – pobitych i posiniaczonych kobiet – nie ujmuje wyrazistości przekazu.
Wymowne hasło kończy spot „Every year 1400 women are killed by their partners. Don’t you think it’s worth complaining about?” („Co roku 1400 kobiet jest zabijanych przez swoich partnerów. Uważasz, że nie warto się na to skarżyć?”)
Z.Szabrańska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem