logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Sanofi walczy z malarią
05.05.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Sanofi walczy z malarią



Sanofi ogłosiła w Światowym Dniu Malarii, że dostarczyła do Afryki 300 milionów dawek ASAQ Winthrop, leku przeciw malarii, od momentu wprowadzenia go na rynek w 2007 roku.

Firma zrzekła się praw patentowych do leku i wprowadziła warstwowy model cenowy oparty na zasadzie „bez zysku – bez strat” dla sektora publicznego i największych międzynarodowych organizacji zdrowotnych – powiedział dr Robert Sebbag, wiceprezes, Access to Medicines, Sanofi.

Zgodnie z wytycznymi WHO, które zalecają stosowanie w leczeniu malarii terapii łączonej opartej
na artemizynie, ASAQ Winthrop łączy artesunian i amodiachinę w stałej dawce, co zwiększa przestrzeganie schematu leczenia przez pacjentów i zmniejsza ryzyko wystąpienia oporności. ASAQ Winthrop powstał w wyniku partnerstwa z DNDi, niezależną fundacją non profit.

Produkowany przez Sanofi w fabryce w Casablance, Maroko, ASAQ Winthrop jest zarejestrowany obecnie w 33 krajach, z czego 30 to państwa afrykańskie. Jak podaje producent, zaletę stanowi łatwość stosowania (jedna dawka na dobę) i koszt leczenia: poniżej 1 dolara amerykańskiego w przypadku dorosłych i 0,5 dolara w przypadku dzieci, za pełną trzydniową terapię.

Dzięki uczestnictwu w afrykańskich narodowych programach na rzecz kontroli malarii Sanofi współpracuje z lokalnymi ekspertami i innymi organizacjami pozarządowymi, aby przygotować działania edukacyjne i materiały mające na celu zwalczanie malarii na różnych polach, od prewencji do diagnozy i leczenia. Jeden z tych programów – „Schoolchildren Against Malaria” – poprzez gry, konkursy teatralne i powiązane programy telewizyjne dotarł do ponad 3,6 miliona dzieci w dziewięciu krajach afrykańskich.

Według najnowszych danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) z grudnia 2013 roku, w 2012 odnotowano 207 milionów zachorowań i 627 tysięcy zgonów, z czego 90% w Afryce. Większość przypadków śmiertelnych dotyczy dzieci żyjących w Afryce – co minutę jedno dziecko umiera tam na malarię. Malaria stanowi nie tylko problem zdrowotny, lecz także obciążenie finansowe dla rodzin, w których wystąpiły przypadki zachorowań, i dla gospodarki krajów endemicznych.

Do Grupy Sanofi w Polsce należą: Sanofi-Aventis Sp. z o.o. – producent leków innowacyjnych i OTC (bez recepty), Sanofi Pasteur, producent szczepionek, Zentiva – lider produkcji leków generycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, Nepentes Pharma, producent dermokosmetyków, Genzyme, producent leków stosowanych w chorobach rzadkich oraz Merial z branży weterynaryjnej.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek