logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  17.04.2008

Same korzyści – z ekonomii społecznej



Rusza cykl audycji radiowych, podczas których specjaliści postarają się przybliżyć słuchaczom ideę ekonomii społecznej, pokazać jej potencjał oraz możliwości. Pierwsza audycja, w radiowej Trójce, odbyła się 15 kwietnia.

PROMES, czyli Promocja Ekonomii Społecznej to projekt realizowany w ramach unijnego programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Głównym jego celem jest promocja ciekawych i skutecznych przedsięwzięć ekonomii społecznej na przykładzie konkretnych historii, prawdziwych ludzi i ich doświadczeń – wyjaśnienie pojęcia ekonomii społecznej i korzyści, jakie z niej płyną.

Projekt realizowany jest od września 2007 roku, teraz komunikowanie jego założeń wchodzi w decydującą fazę. Promocji przedsięwzięcia towarzyszyć będzie cykl audycji radiowych, m.in. w Programach 1 i 3 Polskiego Radia oraz w stacji TOK.FM.

Idea ekonomii społecznej nie jest tylko szczytnie brzmiącym hasłem. Dotyczy bezpośrednio około 3 milionów osób w Polsce (pośrednio ok. 10 mln).

Promocja nowych sposobów przeciwdziałania wykluczeniom społecznym jest szansą nie tylko dla gospodarki polskiej, ale i dla całego społeczeństwa. Tylko otwierając się na nowe inicjatywy będziemy w stanie skutecznie asymilować nierówności społeczne.

Działania PROMES obejmują szereg publikacji, warsztatów, szkoleń, szeroką akcję medialną w prasie, radiu i telewizji. Skierowane są do różnych grup odbiorców, m.in. administracji publicznej, ekspertów, polityków, biznesu, środowisk kościelnych, a także do tzw. general public. Jednym z najważniejszych elementów działań będzie Atlas Dobrych Praktyk Ekonomii Społecznej. Jest to próba kompleksowego opisania ciekawych i skutecznych przedsięwzięć ekonomii społecznej na przykładzie konkretnych historii, prawdziwych ludzi i ich doświadczeń.

Ciągle jeszcze skala przedsięwzięć ekonomii społecznej w Polsce jest niewielka, dlatego w szczególności będą promowane te przedsięwzięcia, które mogą stać się źródłem inspiracji dla innych.

Organizatorami programu są: Stowarzyszenie Tratwa, Fundacja Inicjatyw Społeczno–Ekonomicznych i Stowarzyszenie Współpracy Regionalnej.

Program realizowany będzie do czerwca 2008 r.

Szczegółowe informacje znajdują się na www.promes.org.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek