logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > RWE z Trofeum
17.04.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

RWE z Trofeum



RWE Polska otrzymało nagrodę w konkursie Europejskie Trofeum Energetyczne nagradzającym programy dążące do ograniczenia zużycia energii w budynkach biurowych. Międzynarodowe jury przyznało programowi firmy „Świadoma Energia RWE” 2. miejsce w kategorii na najlepszy program informacyjno-motywacyjny.

W tegorocznej edycji konkursu startowało 155 firm i organizacji z 17 krajów europejskich. Zgłoszone programy oceniano ze względu na opracowaną koncepcję, działania, innowacyjność i wykorzystanie elementów twórczych oraz sposób dystrybucji informacji. Nagrodzony projekt RWE był realizowany we współpracy z agencją San Markos, która odpowiadała za wizualną stronę programu.

– Dowcipne i łatwe do zapamiętania hasła w zestawieniu z czystym graficznie layoutem mają o wiele większą moc niż górnolotna dydaktyka. Tym bardziej, że wymierne korzyści w efekcie zmiany codziennych nawyków naprawdę działają na wyobraźnię. Kolejny sukces programu jest potwierdzeniem, że nie tylko naszą. – komentuje Tomasz Chojnacki, dyrektor kreatywny San Markos.

W ramach programu, którego była edukacja pracowników firmy w zakresie oszczędzania energii, przygotowany został szereg materiałów edukacyjnych, m.in. przewodnik zawierający praktyczne informacje nt. zużycia energii przez najczęściej wykorzystywane urządzenia biurowe. Wyprodukowane zostały także tzw. „kiwaczki”, które po umieszczeniu na sprzętach biurowych, podpowiadają, jak w prosty sposób oszczędzać energię. Rezultatem tych działań było zmniejszeni zużycie energii elektrycznej w siedzibie RWE Polska o niemal 24% w skali roku.

– Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że pracownicy są gotowi oszczędzać energię w swoim miejscu pracy. Jednocześnie przyznają, że znacznie łatwiej jest wprowadzić zmiany w dotychczasowych nawykach, jeżeli istnieją jasne, najlepiej spisane zasady zachowania i postępowania. Mamy nadzieję, że staniemy się przykładem dla innych firm, a podjęte przez nas działania zmotywują pracodawców do podjęcia podobnych kroków w zakresie oszczędzania energii. – powiedziała Iwona Jarzębska z RWE Polska.

Europejskie Trofeum Energetyczne to konkurs Komisji Europejskiej na najlepsze inicjatywy ograniczające zużycia energii w budynkach biurowych poprzez zmianę zachowań ich użytkowników i wprowadzenie niskonakładowych inwestycji. Polskim partnerem konkursu jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii SA.
M. Czerepak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek