logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  02.07.2018

Ruszył nabór najlepszych raportów społecznych



 28 czerwca rozpoczęła się 12. edycja Konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Do konkursu można zgłaszać raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności/zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Raporty i sprawozdania można zgłaszać do końca lipca przez stronę raportyspoleczne.pl.

W tegorocznej edycji konkursu wprowadzono dwie nowości. Pierwszą z nich jest przyznanie oddzielnej nagrody dla raportu zintegrowanego. Druga z nich polega na możliwości zgłaszania do konkursu także sprawozdań na temat informacji niefinansowych przygotowanych zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy 2014/95/UE. Publikacje można rejestrować do 31 lipca na stronie raportyspoleczne.pl. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Celem przyświecającym Konkursowi Raporty Społeczne jest zwrócenie uwagi na wagę raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Konkurs pozwala ocenić sposób, w jaki firmy dzielą się danymi niefinansowymi, obejmującymi kwestie dotyczące środowiska, społeczeństwa i ładu organizacyjnego. Dzięki temu nagrodzone zostają przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność w sposób społecznie odpowiedzialny, ale również przejrzyście i wiarygodnie prezentują w raportach podejmowane inicjatywy. Konkurs stanowi więc zachętę dla firm do jeszcze większej transparentności oraz stwarza pole do czerpania inspiracji w zakresie ujawniania danych niefinansowych. Przyczynia się także do podejmowania dialogu z interesariuszami przedsiębiorstw.

Opublikowany przez Raporty Społeczne Wtorek, 6 marca 2012

Powstanie oddzielnej nagrody dla raportów zintegrowanych ma na celu promowanie ich jako publikacji najbardziej kompleksowo przedstawiających informacje o firmie zarówno pod kątem finansowym, jak i niefinansowym. Z kolei dzięki uwzględnieniu w tegorocznej edycji sprawozdań niefinansowych stworzonych według wymogów unijnej dyrektywy 2014/95/UE, konkurs staje się także źródłem wiedzy na temat działań podejmowanych przez największe firmy w Polsce. Ma to na celu zmotywowanie i promowanie tych przedsiębiorstw, które przygotowały sprawozdania w sposób jak najbardziej pełny i transparentny. Publikacje tego typu mogą stawać się wstępem do przygotowania pełnych raportów.

– Bardzo się cieszę, że w tym roku dodatkowo wyróżnimy raporty zintegrowane, bo to jeden z najbardziej zaawansowanych sposobów publikowania danych finansowych i niefinansowych łącznie. Raport zintegrowany pokazuje organizację z perspektywy różnych kapitałów – finansowego, intelektualnego, społecznego, środowiskowego. Przygotowanie dobrego raportu zintegrowanego wymaga zmiany myślenia – o oddziaływaniu naszej organizacji, jej wpływie, o tym, jaką wartość kreujemy, jako biznes. Warto doceniać firmy, które zdobywają się na taki wysiłek – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej, Deloitte.

Dzisiaj polecamy Waszej uwadze kolejne dwa raporty. Na początek zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat…

Opublikowany przez Raporty Społeczne Piątek, 1 września 2017

Konkurs Raporty Społeczne wpisuje się również w najnowsze trendy społecznej odpowiedzialności biznesu, a także wspiera realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju, zwłaszcza zadania szczegółowego 12.6 „Zachęcać przedsiębiorstwa, w szczególności te duże i międzynarodowe, do wdrażania praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju i uwzględniania informacji na ten temat w swoich cyklicznych raportach”.

Zgłoszone publikacje oceni złożone z ekspertów jury, które wybierze laureatów w następujących kategoriach: nagroda za najlepszy raport społeczny, nagroda za najlepszy raport zintegrowany, nagroda za najlepszy debiut oraz wyróżnienia. Nagrody i wyróżnienia przyzna również jury dziennikarskie. Jak co roku, zaplanowano także głosowanie internautów, które odbędzie się terminie 17 sierpnia 2018 – 17 września 2018.

– Transparentność to podstawa społecznie odpowiedzialnego biznesu, a przejrzyste i skuteczne komunikowanie działań CSR jest zawsze wyzwaniem. Formuła Konkursu Raporty Społeczne umożliwia poznanie tego, jak firmy prezentują swoje zaangażowanie w najróżniejszych obszarach np. środowisko, społeczeństwo czy ład organizacyjny. Wzajemnie inspiracje dotyczące prezentowania danych pozafinansowych są bardzo cenne, a udział w konkursie pozwala organizacjom dotrzeć do znacznie szerszego grona interesariuszy. To ważne, zwłaszcza w kontekście objęcia największych firm w Polsce obowiązkiem ujawniania informacji niefinansowych – mówi Marzena Strzelczak, Dyrektorka Generalna i Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.

Opublikowany przez Raporty Społeczne Czwartek, 17 sierpnia 2017

Patroni: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Federacja Konsumentów

Patroni medialni: PAP Biznes, PRoto, kampaniespoleczne.pl, eGospodarka.pl, My Company Polska, EURACTIV.pl, BE.NAVIGATOR

Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu   |  Deloitte   |  raport społeczne   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek