Ruszył konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną
NieBezpieczni w sieci – to konkurs dla NGO na najlepszą kampanię informacyjno-edukacyjną, poświęconą bezpieczeństwu w sieci. Najlepszy pomysł zostanie zrealizowany latem bieżącego roku.
Celem konkursu jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat – warto, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Nie chodzi o to, by straszyć, tylko edukować. Pokazywać zagrożenia, ale i wskazywać sposoby radzenia sobie z nimi.
Bezpieczeństwo w sieci to temat, który dotyczy każdego z nas. Dlatego zapraszamy do wspólnego działania organizacje pozarządowe. Wierzymy w ich potencjał i chcemy z niego czerpać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To właśnie do nich adresujemy nasz konkurs „NieBezpieczni w sieci”, który organizujemy w ramach kampanii „e-Polak potrafi!” – dodaje.
Zadanie konkursowe polega na przesłaniu pomysłu na kampanię edukacyjno-informacyjną, która najlepiej – zdaniem twórców – zrealizuje to założenie. Pula nagród pieniężnych – wynosi 15 000 zł, natomiast pula środków na realizację pomysłów na kampanie – to aż pół miliona złotych. Wysokość poszczególnych nagród zależy od liczby wyłonionych laureatów.
Aby wziąć udział w konkursie, należy spełnić tylko dwa warunki:
- Mieć doświadczenie w realizacji minimum jednej kampanii edukacyjnej/informacyjnej,
- Wypełnić prosty formularz dostępny pod adresem: https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/formularz-zgloszeniowy
Kampanie powinny docierać do jednej lub wszystkich z poniższych grup docelowych:
- Dorośli korzystający z internetu, o niskiej świadomości zagrożeń (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 34. roku życia, głównie ze wsi, małych i średnich miast o dochodach poniżej średniej),
- Przedsiębiorcy (małych i średnich przedsiębiorstw),
- Opiekunowie dzieci.
Do konkursu można zgłaszać projekt nowej kampanii edukacyjno-informacyjnej lub kampanię, którą została zrealizowana już wcześniej i którą warto byłoby powtórzyć lub rozwinąć. Udział w konkursie został podzielony na dwa etapy. W pierwszym – Kapituła Konkursowa dokona oceny koncepcji kampanii. Autorzy maksymalnie pięciu najlepiej ocenionych pomysłów zostaną zaproszeni do udziału w drugim etapie konkursu. Ten będzie polegał na prezentacji kampanii przed Kapitułą Konkursową. W zależności od wyników tego etapu, zostanie wyłoniona liczba laureatów – od jednego do trzech.
Terminy, o których należy pamiętać:
22 marca 2020 roku – do tego dnia można nadsyłać zgłoszenia,
22 marca – 12 kwietnia 2020 roku – pierwszy etap konkursu, ocena koncepcji kampanii przez Kapitułę Konkursową,
14 kwietnia 2020 roku – rozpoczęcie drugiego etapu konkursu, prezentacje najlepszych pomysłów przed Kapitułą Konkursową,
8 maja 2020 roku – ogłoszenie zwycięzcy/ zwycięzców. Zwycięskie projekty zostaną zrealizowane wspólnie pomiędzy czerwcem a październikiem bieżącego roku.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się w jego regulaminie, opublikowanym na stronie: www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs.
Organizatorem wydarzenia jest Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Patronat medialny: ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?