logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Rusza pierwsze w Europie Centrum ElektroEkologii
20.10.2021
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Rusza pierwsze w Europie Centrum ElektroEkologii



W Warszawie powstało pierwsze w Europie miejsce, którego misją jest edukacja z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Centrum ElektroEkologii będzie zachęcać młode pokolenie do inicjowania i utrwalania zachowań proekologicznych.

Elektrośmieci to grupa odpadów, która zaraz po plastiku, stanowi ogromne zagrożenia dla środowiska. Niestety, jak wynika z badania przeprowadzonego przez GFK Polonia na zlecenie organizacji ElektroEko, mniej niż połowa Polaków ocenia, że ma jakąkolwiek wiedzę na temat odpadów elektronicznych. Co piąty z nas przyznał, że wyrzucił elektrośmieci do śmietnika. Wciąż wiele w osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że właściwe postępowanie względem elektrośmieci to kwestia, która wywiera realny wpływ na dobro naszej planety.

W odpowiedzi na te wyzwania, w listopadzie 2020 roku uruchomione zostało – początkowo jedynie w formie wirtualnej – Centrum ElektroEkologii. Podczas pierwszych miesięcy jego działalności zorganizowano serię „Ekowarsztatów o elektrośmieciach” dla szkół podstawowych i średnich. Teraz Centrum ElektroEkologii zaczyna działać w formie stacjonarnej przy ul. Chmielnej 73 w Warszawie. To jedyne takie miejsce w Europie, którego celem jest edukacja młodzieży z klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na temat postępowania z zużytym sprzętem elektronicznym i elektrycznym. Misją instytucji jest zwiększenie świadomości na temat elektrośmieci, a w konsekwencji zwiększenie ilości elektrośmieci przekazanych do recyklingu.

Współczesna młodzież oswojona jest z technologiami od urodzenia – mówi Grzegorz Skrzypczak, Prezes Zarządu ElektroEko, inicjatora Centrum ElektroEkologii. – Urządzenia elektroniczne (np. smartfony, tablety) towarzyszą im na każdym kroku, a oni często wymieniają stary sprzęt na nowy, nie zastanawiając się, co dalej się z nim dzieje. Jest to równocześnie pokolenie, które mocno angażuje się w działania na rzecz ochrony klimatu. Dla większości osób ochrona środowiska kojarzy się jednak głównie z wycinką lasów, smogiem, zabijaniem zwierząt czy zaśmiecaniem. Chcemy to istotnie uzupełnić. Do młodzieżowej debaty publicznej wokół działań na rzecz klimatu chcemy dodać aspekt związany z elektrośmieciami i podkreślić wagę działań związanych z poprawnym zbieraniem, przetwarzaniem oraz recyklingiem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii.

Uroczyste otwarcie, z udziałem Urszuli Pasławskiej, Przewodniczącej Sejmowej Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, miało miejsce 20. października w CIC Warsaw. Szkoły, chętne do wzięcia udziału w ekowarsztatach, mogą już zapisywać się na zajęcia stacjonarne, jak i online poprzez stronę internetową https://www.centrumelektroekologii.pl/. Poza warsztatami w Centrum planowane są inne wydarzenia, m.in. warsztaty, webinary, zbiórki elektrośmieci oraz akcje specjalne. Centrum powstało z inicjatywy ElektroEko Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, partnerem strategicznym jest Samsung, partnerem merytorycznym – Cyfrowy Dialog.

CSR recycling Ekologia i środowisko konsumpcjonizm konsumenci recykling elektrośmieci baterie elektroodpady Centrum ElektroEkologii Samsung


Nazwa wydarzenia:
Otwarcie pierwszego w Europie Centrum ElektroEkologii
Czas:
2021.10.20
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, Samsung, Cyfrowy Dialog





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek