Pokazanie potencjału sieci Natura 2000 jako dodatkowej możliwości promocji gminy i jej mieszkańców to jeden z celów kampanii „Poznaj swoją Naturę”. Działania informacyjno-edukacyjne zaplanowano do końca roku 2014. Ambasadorem projektu został Andrzej Piaseczny.
Projekt „Poznaj swoją Naturę” to kolejna inicjatywa realizowana przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Jej celem jest rozpowszechnianie wiedzy i dzielenie się doświadczeniami dotyczącymi współistnienia człowieka i natury.
Proces wyznaczania obszarów Natura 2000 można uznać za zakończony. Obecnie Sieć Natura 2000 w Polsce obejmuje 987 obszarów, które zajmują niemal 20% powierzchni kraju. Tworząc sieć zagwarantowano z jednej strony ochronę zagrożonych wyginięciem siedlisk i gatunków, z drugiej zaś stworzono nowe możliwości rozwoju dla ludzi, zamieszkujących tereny naturowe.
Ostatnie lata były dla Polski czasem intensywnego rozwoju infrastrukturalnego. Pozyskane z Unii Europejskiej fundusze pozwoliły na realizację wielu ważnych dla kraju inwestycji. Jednocześnie zrozumieliśmy, jak ważne dla nas, dla przyszłych pokoleń, jest zachowanie dziedzictwa przyrodniczego, różnorodności biologicznej, poszanowanie środowiska. Zrównoważony rozwój kraju okazał się możliwy.
Dziś mamy spójne z unijnym prawodawstwo, wypracowane procedury, m.in. dobrze działający system ocen oddziaływania na środowisko, który pozwala na kontrolowanie negatywnego wpływu na obszary Natura 2000 przy planowaniu kluczowych inwestycji. Dzięki temu niemal wszystkie inwestycje przechodzące przez obszary naturowe lub bezpośrednio na nie oddziałujące otrzymały zielone światło. Przed nami kolejny krok – właściwe i sprawne zarządzanie Siecią Natura 2000, pełna informacja na jej temat i edukacja społeczeństwa w tym zakresie – mówi Michał Kiełsznia, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Dlatego kształtowanie świadomości związanej z ochroną środowiska naturalnego i bioróżnorodności
w ramach programu Natura 2000 wśród społeczeństwa polskiego to ważny cel kampanii „Poznaj swoją Naturę”. W związku z tym w ramach projektu zaplanowano działania informacyjne skierowane do ogółu społeczeństwa, ale także bezpośrednio do mieszkańców chronionych obszarów.
W wybranych miejscowościach, należących do obszarów Natura 2000 odbędzie się 15 spotkań informacyjnych oraz 5 imprez lokalnych, których założeniem jest pokazanie potencjału korzyści sieci jako dodatkowych możliwości promocji gminy i jej mieszkańców. Szansą na zapoznanie się z pięknem i bogactwem obszarów Natura 2000 mają być m.in. konkursy i wystawy fotograficzne. Podczas imprez społeczność lokalna będzie miała możliwość wystawienia swoich produktów, rękodzieł, artykułów spożywczych, przetworów do sprzedaży i degustacji. Przebieg wydarzeń uatrakcyjnią koncerty z udziałem ambasadora projektu – Andrzeja Piasecznego. Artysta jest autorem piosenki „Na Lata”, która towarzyszy kampanii.
Kampania „Poznaj swoja Naturę” jest kolejnym elementem działań Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w zakresie usprawnienia komunikacji społecznej na obszarach Natura 2000 ze wszystkimi grupami interesariuszy. Projekt stanowi kontynuację działań ujętych w „Strategii komunikacji na obszarach Natura 2000”.
Szczegóły dotyczące wydarzeń lokalnych będą dostępne na stronie internetowej www.poznajnature.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2024
Gala Effie Awards Poland 2024
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach