logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
17.11.2022
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO

Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”



Babbel, znana platforma do nauki języków obcych, wraz ze Stowarzyszeniem Lambda Warszawa przygotowała kampanię pod hasłem „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”, której celem jest zwrócenie uwagi na przemoc słowną, z jaką na co dzień spotykają się osoby LGBTQIA+. Akcja nawiązuje do Międzynarodowego Dnia Tolerancji, który obchodzony jest co roku 16 listopada.

Sytuacja osób LGBTQIA+ w niektórych krajach uległa zdecydowanej poprawie za sprawą rozwiązań legislacyjnych wprowadzających równość małżeńską i związki partnerskie. Niestety Polska nadal uznawana jest za najbardziej homo- i transfobiczny kraj w Unii Europejskiej. Jak wynika z danych, aż 59% osób LGBTQIA+ w naszym kraju doświadczyło przemocy werbalnej, a 36% było narażonych na groźby.[1] Wulgarne i obraźliwe zwroty, których używa się pod ich adresem, są na tyle zakorzenione w języku polskim, że część społeczeństwa przestaje zwracać na nie uwagę, bagatelizując ich znaczenie.

Międzynarodowy Dzień Tolerancji został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1995 roku. Od tego momentu obchodzimy go 16 listopada. Jego celem jest przeciwdziałanie wszelkim aktom przemocy, do których zaliczają się także przejawy nacjonalizmu, antysemityzmu czy homofobii. Dlatego w ramach obchodów Światowego Dnia Tolerancji Babbel, platforma do nauki języków, przygotowała serię videocastów, w których Miłosz Przepiórkowski, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Lambda Warszawa, porusza temat agresji, przemocy słownej i podejścia społeczeństwa do osób LGBTQIA+ w rozmowie z ambasadorkami i ambasadorami akcji.

Każdy odcinek videocastu to historia prezentująca doświadczenia i perspektywę bohaterki lub bohatera. W ramach serii do rozmowy zostały i zostali zaproszeni: Maja Heban: trans aktywistka i publicystka, Agata Kubis: lesbijka, fotoreporterka i fotografka uliczna, od lat dokumentująca wydarzenia związane z emancypacją ruchów feministycznych, Blanka Bernat: lesbijka, koszykarka, zaangażowana w działalność Alternatywnego Klubu Sportowego Zły, Magda Rakita: interpłciowa aktywistka, współzałożycielka Fundacji Interakcja, Piotr Wojsznis: gej, content menadżer w Babbel oraz Julia Kata: psycholożka, związana z Fundacją Trans-Fuzja od 2011 roku.

O przemocy mówi się najczęściej w kontekście agresji fizycznej. Jej werbalna forma bywa bagatelizowana – mówi Piotr Wojsznis, ekspert Babbel. – Niestety, przemoc słowna także wyrządza krzywdę, raniąc osoby, których dotyczy. Obraźliwe, pełne nienawiści zwroty stygmatyzują ofiary i pogłębiają uprzedzenia. Dlatego nie powinniśmy się z nimi oswajać, reagując na nie, oczywiście jeśli czujemy się na siłach. Naszą akcją chcemy przypomnieć wszystkim, że słowa, szczególnie mowa nienawiści, może doprowadzić do przestępstwa na tym tle, będąc po prostu źródłem przemocy.

Więcej informacji na temat akcji oraz można znaleźć TUTAJ.

[1] https://drive.google.com/file/d/1M_VAVot4eZdjyVVoRNb2Rg3e2ykNAjab/view

NGO LGBT edukacja walka z przemocą Równouprawnienie i tolerancja LGBTQIA+ podcast Międzynarodowy Dzień Tolerancji


Nazwa kampanii:
Słyszysz przemoc. Usłysz nas
Czas:
2022.11.16
Nadawca:
Babbel, Stowarzyszenie Lambda Warszawa
Media:
podcast





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek