logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  17.11.2022

Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”



Babbel, znana platforma do nauki języków obcych, wraz ze Stowarzyszeniem Lambda Warszawa przygotowała kampanię pod hasłem „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”, której celem jest zwrócenie uwagi na przemoc słowną, z jaką na co dzień spotykają się osoby LGBTQIA+. Akcja nawiązuje do Międzynarodowego Dnia Tolerancji, który obchodzony jest co roku 16 listopada.

Sytuacja osób LGBTQIA+ w niektórych krajach uległa zdecydowanej poprawie za sprawą rozwiązań legislacyjnych wprowadzających równość małżeńską i związki partnerskie. Niestety Polska nadal uznawana jest za najbardziej homo- i transfobiczny kraj w Unii Europejskiej. Jak wynika z danych, aż 59% osób LGBTQIA+ w naszym kraju doświadczyło przemocy werbalnej, a 36% było narażonych na groźby.[1] Wulgarne i obraźliwe zwroty, których używa się pod ich adresem, są na tyle zakorzenione w języku polskim, że część społeczeństwa przestaje zwracać na nie uwagę, bagatelizując ich znaczenie.

Międzynarodowy Dzień Tolerancji został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1995 roku. Od tego momentu obchodzimy go 16 listopada. Jego celem jest przeciwdziałanie wszelkim aktom przemocy, do których zaliczają się także przejawy nacjonalizmu, antysemityzmu czy homofobii. Dlatego w ramach obchodów Światowego Dnia Tolerancji Babbel, platforma do nauki języków, przygotowała serię videocastów, w których Miłosz Przepiórkowski, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Lambda Warszawa, porusza temat agresji, przemocy słownej i podejścia społeczeństwa do osób LGBTQIA+ w rozmowie z ambasadorkami i ambasadorami akcji.

Każdy odcinek videocastu to historia prezentująca doświadczenia i perspektywę bohaterki lub bohatera. W ramach serii do rozmowy zostały i zostali zaproszeni: Maja Heban: trans aktywistka i publicystka, Agata Kubis: lesbijka, fotoreporterka i fotografka uliczna, od lat dokumentująca wydarzenia związane z emancypacją ruchów feministycznych, Blanka Bernat: lesbijka, koszykarka, zaangażowana w działalność Alternatywnego Klubu Sportowego Zły, Magda Rakita: interpłciowa aktywistka, współzałożycielka Fundacji Interakcja, Piotr Wojsznis: gej, content menadżer w Babbel oraz Julia Kata: psycholożka, związana z Fundacją Trans-Fuzja od 2011 roku.

O przemocy mówi się najczęściej w kontekście agresji fizycznej. Jej werbalna forma bywa bagatelizowana – mówi Piotr Wojsznis, ekspert Babbel. – Niestety, przemoc słowna także wyrządza krzywdę, raniąc osoby, których dotyczy. Obraźliwe, pełne nienawiści zwroty stygmatyzują ofiary i pogłębiają uprzedzenia. Dlatego nie powinniśmy się z nimi oswajać, reagując na nie, oczywiście jeśli czujemy się na siłach. Naszą akcją chcemy przypomnieć wszystkim, że słowa, szczególnie mowa nienawiści, może doprowadzić do przestępstwa na tym tle, będąc po prostu źródłem przemocy.

Więcej informacji na temat akcji oraz można znaleźć TUTAJ.

[1] https://drive.google.com/file/d/1M_VAVot4eZdjyVVoRNb2Rg3e2ykNAjab/view

NGO   |  LGBT   |  edukacja   |  walka z przemocą   |  Równouprawnienie i tolerancja   |  LGBTQIA+   |  podcast   |  Międzynarodowy Dzień Tolerancji   | 


Nazwa kampanii:
Słyszysz przemoc. Usłysz nas
Czas:
2022.11.16
Tematy:
Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Babbel, Stowarzyszenie Lambda Warszawa
Media:
podcast





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 14.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 13.01.2023

    Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek