logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ruchome kosze na śmieci
22.06.2023
Tematy: Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Bangladesz, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

Ruchome kosze na śmieci



Dhaka, stolica Bangladeszu, to jedno z najbardziej zanieczyszczonych miast regionu. A wszystkie próby zainstalowania tam koszy na śmieci skończyły się porażką – ponad 80% z 15 000 zostało skradzionych.

Jak się jednak okazuje, z każdej sytuacji można znaleźć wyjście i tamtejsza organizacja pozarządowa, Bidyanondo Foundation, zrobiła to w błyskotliwym stylu. Punktem wyjścia ich inicjatywy był fakt, że po Dhace dziennie jeździ około półtora miliona riksz. Zatem w mieście co prawda nie ma koszy na śmieci, ale riksze są dosłownie wszędzie.

Tak powstał Bidyanondo’s Rickshaw Bin, pierwszy kosz na śmieci, nawiązujący wzornictwem do tradycyjnych riksz i mocowany na ich tylnym oparciu. Działacze Bidyanondo Foundation przeprowadzili szkolenia informacyjne wśród kierowców, po czym zaprosili ich do wzięcia udziału w inicjatywie. Nie za darmo. Dzięki współpracy z siecią punktów skupu opakowań, kierowcy nie tylko przyczyniają się do utrzymania Dhaki w czystości, ale również mogą oddawać zebrany plastik i dzięki temu uzyskiwać dodatkowy zarobek.

Film stanowiący zapis inicjatywy Bidyanondo’s Rickshaw Bin można obejrzeć poniżej:

https://video.adsoftheworld.com/1vx2eu2naeeou0wa3ao8dep6f8uu.mp4

NGO Ekologia i środowisko konsumpcjonizm segregacja odpadów plastik odpady konsumenci Praca i polityka zatrudnienia segregowanie odpadów sortowanie plastiku selektywna zbiórka odpadów Bangladesz 360° medium campaign kosze na śmieci case study


Nazwa kampanii:
The World’s First Recycling Solution of Its Kind: Bidyanondo’s Rickshaw Bin
Czas:
2023.6
Nadawca:
Bidyanondo Foundation
Media:
360° medium campaign
Wykonawca:
Asiatic Marketing Communications Limited





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek