logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Rozstrzygnięto konkurs LODOŁAMACZE 2012
01.10.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Rozstrzygnięto konkurs LODOŁAMACZE 2012



Ogłoszono laureatów ogólnopolskiego Konkursu dla Pracodawców Wrażliwych Społecznie LODOŁAMACZE. W tegorocznej, siódmej edycji uczestniczyło 330 firm z otwartego i chronionego rynku pracy oraz instytucji i organizacji.

Organizatorem konkursu jest Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych. Podmioty, które zdecydowały się ubiegać o miano LODOŁAMACZA 2012 były zobowiązane do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego. Ocenie podlegał m.in.: wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, liczba nowoutworzonych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych, dostosowanie infrastruktury zakładu, a także działania na rzecz zmniejszenia ograniczeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych. Zwycięzcy pierwszego, regionalnego etapu automatycznie przechodzili do Centralnego Etapu Konkursu, w którym Kapituła wyłoniła ogólnopolskich Lodołamaczy 2012.

Statuetki Lodołamacza wręczone zostały w trzech kategoriach: Zakład Pracy Chronionej, Otwarty Rynek Pracy oraz Pracodawca Nieprzedsiębiorca. Przyznano także statuetkę Super Lodołamacza dla podmiotu wyróżniającego się spośród wszystkich kategorii oraz statuetkę Lodołamacza Specjalnego dla osoby o wybitnych dokonaniach na rzecz osób niepełnosprawnych.

W lategorii Zakład Pracy Chronionej I miejsce otrzymała MTM Wytwórnia Artykułów z Tworzyw Sztucznych Tadeusz Szczepański z Warszawy. Statuetka LODOŁAMACZA przyznana została za pomoc w wyrównywaniu szans osób, które są szczególnie zagrożone wykluczeniem z rynku pracy. Firma posiada status zakładu pracy chronionej od 1994 r. Osoby z niepełnosprawnością stanowią ponad 70% załogi. Zatrudnia aż 190 osób ze schorzeniami specjalnymi. W, 2011 r. mimo uważanych za niekorzystne zmian w prawie utworzonych zostało blisko 50 nowych miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością. II miejsce otrzymał Hotel „Gracja”, prowadzony przez Józefa Kuczyńskiego w Gorzowie Wielkopolskim. Statuetka LODOŁAMACZA przyznana została za to, że firma dużą wagę przywiązuje do integracji osób niepełnosprawnych. Firma włącza osoby niepełnosprawne do aktywnego trybu życia zawodowego i osobistego oraz dba o przystosowanie stanowisk pracy zgodnie ze stopniem niepełnosprawności oraz predyspozycjami psychofizycznymi.  III miejsce przyznano Spółdzielni Inwalidów Branży Metalowej Tuchmet z Tucholi, za długoletnie i konsekwentne działania na polu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Spółdzielnia zatrudnia osoby niepełnosprawne nieprzerwanie od 1951 r. Jest największym zakładem zatrudniającym osoby niepełnosprawne w zagrożonym wysokim bezrobociem regionie Tucholi .W firmie znalazło zatrudnienie 81 osób niepełnosprawnych, co stanowi prawie 90% wszystkich pracowników zakładu. Osoby niepełnosprawne zatrudnione są na wszystkich stanowiskach od kierowniczych po robotnicze.

W kategorii Otwarty Rynek Pracy I miejsce nie zostało przyznane. II miejsce zajął Rosmosis – Wawrzyniak z miejscowości Zduny. W firmie pracuje 80 osób legitymujących się stopniem niepełnosprawności. Firma wspiera działalność stowarzyszeń oraz pracujących w firmie osób niepełnosprawnych i ich rodzin. III miejsce przyznano Instytutowi Edukacji i Rozwoju Alfa Prim z Katowic. Wśród zatrudnionych w nim niepełnosprawnych przeważają osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności. Specjaliści Instytutu ponadto uczą między innymi jak komunikować się oraz zachować w stosunku do osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, a także w jaki sposób efektywnie przeprowadzić obsługę klienta niepełnosprawnego, a także jak zatrudniać osoby niepełnosprawne.

W kategorii Pracodawca Nieprzedsiębiorca I miejsce należało do Muzeum Kinematografii w Łodzi. Statuetka przyznana została za przełamywanie barier i oporów społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Kapituła doceniła nowatorstwo i odpowiedzialną politykę w zakresie integracji społecznej, aktywizacji zawodowej i zatrudnienia oraz dostosowanie pomieszczeń instytucji do potrzeb osób niepełnosprawnych,  a także zaangażowanie we współpracę ze środowiskami osób niepełnosprawnych. II miejsce przyznano Legnickiej Bibliotece Publicznej. Biblioteka zatrudnia osoby niepełnosprawne, ale także prowadzi szereg działań służących temu, aby niepełnosprawni mogli korzystać z jej zasobów – gromadzi książki pisane alfabetem Braille’a i zajmuje się dostarczaniem tych wydawnictw do domów osób niewidomych i niedowidzących. W ramach programu K’siążka na telefon” biblioteka wypożycza książki drukowane tradycyjnie, książki z tzw. „dużą czcionką”, „książki mówione” – nagrania na kasetach magnetofonowych, audiobooki, a także nagrania muzyczne. Biblioteka wspiera twórczość osób niepełnosprawnych oraz inicjuje różnego rodzaju spotkania dla tych osób. Posiada komputer do osób niewidzących. Pracownicy biblioteki znają język migowy. Laureatem III miejsca jest Stowarzyszenie Przyjaciół Niewidomych i Słabowidzących z Poznania. Organizacja  utworzyła trzy placówki rehabilitacyjne dziennego pobytu  – warsztaty terapii zajęciowej oraz dwie placówki środowiskowego domu samopomocy. Duży nacisk położony jest na działania integracyjne mające na celu umożliwianie osobom niepełnosprawnym udział w miarę możliwości we wszystkich dziedzinach życia społecznego.

Patronem Konkursu jest Małżonka Prezydenta Anna Komorowska. Ambasadorem ogólnopolskim Zbigniew Zamachowski. W kampanię w poszczególnych regionach jako ambasadorowie zaangażowali się m. in. Stan Borys, Monika Kuszyńska, Renata Mauer Różańska, Mietek Szcześniak, Anna Rogowska, Zbigniew Wodecki, Piotr Kupicha z Zespołem Feel, Zespół Lombard.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek