logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  26.06.2015

Rowerem na skraj przepaści

Your browser does not support the video tag.


Rower, rzucony przez chłopca prosto w przepaść, w wyniku uderzenia o skały rozpada się na części. Bohater kampanii zrobił to, by powstrzymać grupę rówieśników przed próbą przeskoczenia przez rozpadlinę na jednośladach. Młodzi ludzie ze strachem w oczach obserwują, co zdarzyłoby się, gdyby zdecydowali się oddać skok. Chwilę później wszyscy dziękują koledze, że ostrzegł ich przed nieodpowiedzialnym zachowaniem.

Odwaga kojarzy się z pewnością siebie i siłą, ale to przede wszystkim umiejętność podejmowania mądrych decyzji, zdolność do asertywnych postaw, odpowiedzialność za siebie i bliskich – chce przekazać dzieciom i młodzieży nowa kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka „Odwaga ratuje życie”.

Okazje do wykazania się odwagą, czy wręcz bohaterstwem pojawiają się w najmniej oczekiwanych chwilach. Nie trzeba jednak szklanej kuli, żeby wiedzieć, że skok na płytką wodę może skończyć się tragicznie, a palenie ogniska w lesie jest najczęstszą przyczyną pożarów. Warto mieć w sobie wewnętrzną gotowość, na to, żeby powiedzieć "STOP!", zareagować właściwie, kiedy grupa przyjaciół chce podjąć niepotrzebne ryzyko – mówi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.

W życiu kilkunastoletniej osoby najważniejsza jest przynależność do grupy. To grupa decyduje, jak jej członkowie się zachowują i co mówią. W takiej grupie zawsze potrzebna jest jedna odważna osoba. Taka, która, będzie umiała powiedzieć "NIE!", ostrzeże przed ryzykiem, czasem głupotą. Odwaga to bowiem również umiejętność pójścia pod prąd – przekonuje Dorota Zawadzka, społeczny doradca RPD.

Reżyserem spotu promującego kampanię jest Bartosz Konopka, który w 2010 r. nominowany był do Oskara za krótkometrażowy film dokumentalny "Królik po berlińsku". – Spot ma zadanie w przystępny sposób uświadomić młodym osobom, że niebezpieczeństwo może zdarzyć się w każdej chwili. Przypomina, że liderem grupy wcale nie musi być ten największy i najsilniejszy. Szacunek przyjaciół zdobywa się przede wszystkim podejmując mądre i odpowiedzialne decyzje – przekonuje Bartosz Konopka.

Spot główny kampanii wspierają kilkudziesięciosekundowe filmy (do obejrzenia na stronie projektu) przedstawiające młode osoby w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Każdy posiada alternatywne zakończenie historii. Uzupełnieniem akcji jest ALFABET KAMPANII, który w hasłowy sposób przypomina o tym, dlaczego odwaga ratuje życie – dodaje Malina Wieczorek, dyrektor Telescope, realizatora kampanii.

Kreację przygotowała agencja Telescope. Zdjęcia wykonał Radek Polak. Filmy do internetu zrealizował Kombinat Medialny. Za produkcję odpowiedzialny jest Mojo Films. 

Wszystkie informacje o kampanii oraz filmy dostępne są na stronie www.odwagaratujezycie.pl. Akcja będzie promowana również poprzez kanały społecznościowe Rzecznika Praw Dziecka.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Odwaga ratuje życie
Czas:
2015.6.25
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Rzecznik Praw Dziecka
Media:
Telewizja, internet, plakaty
Wykonawca:
Telescope, Kombinat Medialny, Mojo Films
Adresaci:
Dzieci i młodzież





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek