Firma Henkel, właściciel marki Persil, oraz drogerie Rossmann ogłosiły wyniki konkursu ekologicznego Eko-Odkywcy kierowanego do placówek oświatowych i wychowawczych w całej Polsce. Grantami o wartości do 5 tysięcy złotych każdy nagrodzono autorów 10 zgłoszeń, którzy otrzymali najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. Zwycięskie projekty będą realizowane w tym roku.
W konkursie, który rozpoczął się we wrześniu 2013 r., udział wzięły szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, przedszkola oraz inne placówki oświatowe i wychowawcze z całego kraju. Zadaniem było opracowanie autorskiego, niepublikowanego wcześniej pomysłu na projekt badawczy związany z ekologią i ochroną środowiska naturalnego. Projekt o charakterze stacjonarnym albo terenowym mógł dotyczyć eksperymentowania, odkrywania, doświadczania i poznawania zjawisk przyrodniczych.
Organizatorzy otrzymali w regulaminowym terminie do 10 listopada 2013 r. 110 zgłoszeń. Po dokonaniu ich wstępnej weryfikacji przez specjalistów z Fundacji Nasza Ziemia, partnera merytorycznego akcji, do konkursu zostały dopuszczone 72 projekty, których nazwy i autorzy zostali udostępnieni na stronie konkursu. Następnie, 25 listopada, komisja konkursowa wybrała do finałowego głosowania online 20 najlepszych zgłoszeń w oparciu o następujące kryteria: zgodność z celami konkursu, poprawność merytoryczna projektu, poprawność w zakresie zaproponowanych działań dydaktycznych oraz innowacyjność i oryginalność pomysłu. Więcej informacji o konkursie oraz szczegółowe opisy zwycięskich projektów można znaleźć na stronie www.rossnet.pl/ekoodkrywcy.
Pula grantowa konkursu „Eko Odkrywcy” wyniosła 50 tysięcy złotych. Środki na finansowanie projektu pochodziły ze sprzedaży proszku Persil podczas trwania promocji specjalnej zorganizowanej od 9 września do 31 października 2013 w drogeriach Rossmann.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary