Fundacja Świętego Mikołaja zebrała 485 165 złotych podczas czwartej ogólnopolskiej kampanii promocyjnej Grunt to rodzina na rzecz rodzinnych domów dziecka. Wszystkie środki zebrane w ramach akcji wesprą wychowanków rodzinnych domów dziecka. Celem kampanii jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny dla dzieci ze wszystkich tego typu placówek.
Większość środków pochodzi z SMS-ów nadsyłanych przez słuchaczy Radia ZET, którzy wsparli Fundację podczas akcji trwającej na antenie rozgłośni od 10 do 21 grudnia (245 000zł). Pozostałe pieniądze to wpłaty firm (44 000 zł), indywidualnych osób (181 345 zł) oraz stałych darczyńców (14 820 zł).
Akcja Fundacji Świętego Mikołaja ma za zadanie propagowanie idei rodzinnych domów dziecka i przełamywanie stereotypów oraz barier utrudniających powstawanie nowych placówek tego typu.
W ramach kampanii prowadzona jest również zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny pozwalający dzieciom z rodzinnych domów dziecka nadrobić zaległości edukacyjne. Pieniądze – w postaci dotacji – przeznaczane są na realizację konkretnych przedsięwzięć edukacyjnych, między innymi: organizację zajęć wyrównawczych czy językowych dla wychowanków rodzinnych domów dziecka, prowadzenie szkoleń, seminariów, kursów dla opiekunów.
W Polsce istnieje 267 rodzinnych domów dziecka, w których mieszka 2.252 dzieci. Koszt utrzymania dziecka w rodzinnym domu dziecka jest dwukrotnie niższy niż w Państwowym Domu Dziecka. Statystyki pokazują, że 30% dzieci wychowywanych w rodzinnych ośrodkach kończy studia.
Kampania Grunt to rodzina pierwszy raz została przeprowadzona w 2004 roku. Podczas poprzednich akcji Fundacja zebrała w sumie ponad 634 tys. złotych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
14.01.2025
Co dzieli i jednoczy Europejczyków?
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?