Roche wsparł kampanię „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć”
Rak płuca jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym na świecie, biorąc pod uwagę łącznie nowotwory rozpoznawane u mężczyzn i kobiet. Każdego roku, globalnie jest diagnozowanych 1,35 mln nowych przypadków tej choroby, a w Polsce – około 21 tysięcy.
Kampania „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć” organizowana przez Stowarzyszenie Walki z Rakiem Płuca oddział Szczecin przy wsparciu firmy Roche Polska ma zwiększyć społeczną świadomość raka płuca. Kampanię, która w listopadzie – Światowym Miesiącu Raka Płuca zyskuje szczególny wymiar, wsparli znani artyści i sportowcy, m.in. Olga Borys, Agata Dębicka, Maja Popielarska, Marcin Bosak, Piotr Grabowski, Leszek Stanek, zespół Sunset Strip, Justyna Steczkowska, Aga Zaryan, De Goldfinger, Krzysztof Hołowczyc, czy aktorzy Teatru Muzycznego ROMA.
Każdy Ambasador przygotował projekt grafiki odzwierciedlające ideę „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć”. Koszulki z grafikami można było wygrywać od marca 2011 w konkursie prowadzonym na portalu społecznościowym Facebook. W listopadzie, z okazji obchodów Światowego Miesiąca Raka Płuca grafiki zostaną zlicytowane na aukcji charytatywnej, z której całkowity dochód zostanie przekazany na potrzeby chorych – podopiecznych Stowarzyszenia Walki z Rakiem Płuca oddział Szczecin.
Choroba we wczesnym stadium nie daje charakterystycznych objawów. Rak płuca ujawnia się najczęściej po wielu latach od powstania pierwszej komórki nowotworowej w organizmie. Czynnikami zwiększającymi ryzyko choroby są: przede wszystkim palenie tytoniu (niemal 80% diagnozowanych przypadków raka płuca), ale także narażenie na tzw. bierne palenie, styczność z azbestem czy radonem, czynniki genetyczne (występowanie nowotworów w rodzinie).
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?


