Roche wsparł kampanię „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć”
Rak płuca jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym na świecie, biorąc pod uwagę łącznie nowotwory rozpoznawane u mężczyzn i kobiet. Każdego roku, globalnie jest diagnozowanych 1,35 mln nowych przypadków tej choroby, a w Polsce – około 21 tysięcy.
Kampania „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć” organizowana przez Stowarzyszenie Walki z Rakiem Płuca oddział Szczecin przy wsparciu firmy Roche Polska ma zwiększyć społeczną świadomość raka płuca. Kampanię, która w listopadzie – Światowym Miesiącu Raka Płuca zyskuje szczególny wymiar, wsparli znani artyści i sportowcy, m.in. Olga Borys, Agata Dębicka, Maja Popielarska, Marcin Bosak, Piotr Grabowski, Leszek Stanek, zespół Sunset Strip, Justyna Steczkowska, Aga Zaryan, De Goldfinger, Krzysztof Hołowczyc, czy aktorzy Teatru Muzycznego ROMA.
Każdy Ambasador przygotował projekt grafiki odzwierciedlające ideę „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć”. Koszulki z grafikami można było wygrywać od marca 2011 w konkursie prowadzonym na portalu społecznościowym Facebook. W listopadzie, z okazji obchodów Światowego Miesiąca Raka Płuca grafiki zostaną zlicytowane na aukcji charytatywnej, z której całkowity dochód zostanie przekazany na potrzeby chorych – podopiecznych Stowarzyszenia Walki z Rakiem Płuca oddział Szczecin.
Choroba we wczesnym stadium nie daje charakterystycznych objawów. Rak płuca ujawnia się najczęściej po wielu latach od powstania pierwszej komórki nowotworowej w organizmie. Czynnikami zwiększającymi ryzyko choroby są: przede wszystkim palenie tytoniu (niemal 80% diagnozowanych przypadków raka płuca), ale także narażenie na tzw. bierne palenie, styczność z azbestem czy radonem, czynniki genetyczne (występowanie nowotworów w rodzinie).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo