logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Rekordzista odchudzania
21.08.2008
Tematy: Wydarzenia

Rekordzista odchudzania



Najcięższy człowiek świata zdołał schudnąć 185 kilogramów, trafiając tym samym ponownie do Księgi Rekordów Guinessa.

Mieszkający w miejscowości Monterrey w północnym Meksyku Manuel Uribe jeszcze niedawno ważył 550 kilogramów i był uznany za najcięższą osobę na Ziemi. Zrzucone przez niego w ciągu roku kilogramy odpowiadają wadze dwóch dorosłych mężczyzn.

Manuel twierdzi, że wszystko zawdzięcza specjalnej diecie, zwanej „strefową” (Zone Diet). Dieta ta, której przebieg nadzorowany jest przez grupę naukowców i specjalistów od żywienia, opiera się na przestrzeganiu ścisłych proporcji między spożywanymi węglowodanami, białkami i tłuszczami. Manuel może jeść ryby, drób, mięso, owoce i warzywa w ściśle kontrolowanych porcjach, określanych mianem „bloków”. Ma to na celu kontrolę właściwego poziomu hormonów w organizmie, w szczególności insuliny i glukagonu. „Teraz moje życie jest lepsze, bo jedzenie jest jednocześnie lekarstwem” – mówi Manuel.

Stosowana przez mężczyznę dieta wzbudza jednak spore kontrowersje ze względu na wysokie spożycie białek. Nie jest na przykład rekomendowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Serca (AHA), które utrzymuje, że skutki jej długotrwałego stosowania pozostają nieznane. Zwolennicy diety twierdzą natomiast, że wcale nie dostarcza ona aż tak dużej ilości protein, gdyż wszystko zależy od wzrostu i wagi danej osoby.

Obecnie Manuel Uribe nadal przebywa w swoim specjalnie wzmocnionym łóżku, którego nie opuścił od sześciu lat. Marzeniem zarówno jego, jak i jego narzeczonej Claudii, jest jednak to, by znów zaczął chodzić. Jak utrzymuje Meksykanin, w wytrwaniu na diecie pomaga mu czytanie Biblii. „Dziękuję Claudii, mojej mamie i Bogu. Jestem szczęśliwy”.

41-letni Uribe od urodzenia miał problemy z nadwagą. Jako nastolatek ważył 120 kilogramów. Do 22. roku życia, kiedy zaczął chorobliwie tyć, pracował w USA. Później wrócił do kraju; obecnie opiekują się nim matka i narzeczona.

Problem otyłości czy nadwagi dotyczy większości mieszkańców Meksyku. Kraj ten pod tym względem znajduje się na drugim miejscu w świecie, po Stanach Zjednoczonych. Według danych światowej informacji zdrowia, na świecie jest około 1,6 miliarda ludzi z nadwagą, spośród których aż 450 mln jest chorobliwie otyłych.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek