Rekordowa liczba raportów zgłoszonych do Konkursu Raporty Społeczne
Do 11. edycji konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zgłoszono rekordową liczbę publikacji. W tym roku oceniane będą aż 44 raporty.
To rekord w dotychczasowej historii konkursu. Wcześniej zbliżony wynik uzyskano tylko w 2015 roku, kiedy to zgłoszono 37 raportów.
W tym roku wśród 44 raportów znalazło się: 40 opracowanych przez firmy, 2 przez fundacje korporacyjne i po jednym przez organizację pozarządową i instytucję publiczną. Poniżej lista organizacji, które nadesłały raporty (kolejność alfabetyczna):
ANG Spółdzielnia (dawniej: ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych)
ArcelorMittal Poland
Bank Millennium S.A.
Bank Ochrony Środowiska
Bank Zachodni WBK S.A.
BGŻ BNP Paribas
BIBUS MENOS Sp. z o.o.
Budimex S.A.
CEMEX Polska Sp. z o. o.
ENEA S.A.
Energa S. A.
Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Fundacja Medicover
Fundacja Zaradni
Grupa GPEC
Grupa Allegro Sp. z o.o.
Grupa Żywiec S.A.
ING Bank Śląski S.A.
InterKadra Sp. z o.o.
KGHM Polska Miedź S.A.
Kompania Piwowarska S.A.
Lafarge
Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.
Margostal Rewolińscy
mBank S.A.
Nestle Polska S.A.
Nutricia Medyczna
Orange Polska (dawniej: Telekomunikacja Polska)
Orbis S.A.
PCC EXOL S.A.
Pelion S.A.
Polenergia S.A.
Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
PORTA KMI POLAND Sp. z o.o. Sp. k.
Roche Polska Sp. z o.o.
Rossmann SDP Sp. z o.o.
Schenker Sp. z.o.o.
Signal Group
SuperDrob
Tauron Polska Energia S.A.
Tesco Polska Sp. z.o.o.
Unibep S.A.
Urząd Transportu Kolejowego
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Głosowanie internautów
Wszystkie zgłoszone raporty zostaną opublikowane w „Bibliotece Raportów” na stronie raportyspoleczne.pl. Następnie przez witrynę odbędzie się głosowanie internetowe. Rozpocznie się 16 sierpnia i potrwa przez miesiąc. Raport z najwyższą liczbą głosów otrzyma nagrodę internautów. Ogłoszenie nagrody w tej i pozostałych kategoriach (nagroda główna, najlepszy debiut, nagroda dziennikarzy, nagroda Ministra Rozwoju, wyróżnienia) odbędzie się na początku października.
– To świetna informacja dla nas, organizatorów konkursu. Pokazuje, że firmom i organizacjom zgłaszającym raporty coraz bardziej zależy na prezentacji działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Udział w naszym konkursie jest taką dodatkową szansą na szersze dotarcie z informacjami o ich zaangażowaniu, pokazującą zarazem dbałość o transparentną komunikację działalności biznesowej. Wydanie raportu to także ważny element strategicznego podejścia do CSR – wymaga mobilizacji całej organizacji, pracy wielu ludzi i czasu, a więc odzwierciedla strategiczne podejście organizacji do kwestii odpowiedzialności – komentuje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku, a jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki konkursowi wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami, stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób raportować dane niefinansowe. Jest to ważne w kontekście wdrożonej w Polsce dyrektywy 2014/95/UE o ujawnianiu informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych