logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Reklamy bezpieczne dla środowiska – w Łodzi
03.08.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Reklamy bezpieczne dla środowiska – w Łodzi



Trendy ekologiczne coraz śmielej wkraczają do branży reklamowej. Idea narodziła się w Holandii w 2007 roku, kiedy twórcy międzynarodowej obecnie sieci GreenGraffiti® wpadli na pomysł stworzenia komunikatu reklamowego bezpiecznego dla środowiska. 

W piątek (27 lipca br.) w Łodzi można było zapoznać się bliżej z jedną z form proekologicznego przekazu marketingowego. Reverse Graffiti polega na wykorzystaniu potencjału brudnych miejskich powierzchni. Przy użyciu specjalnego szablonu oraz strumienia wody lub piasku pod ciśnieniem, tworzy się alternatywną, poziomą wersję graffiti. Technika jest całkowicie bezpieczna dla środowiska, a wręcz przyczynia się do odrestaurowania zaniedbanych miejskich powierzchni nadając im nowego znaczenia.

Technologia ta posłużyła sprawie społecznej i została zastosowana do wymalowania popularnych gier podwórkowych w śródmiejskich lokalizacjach na terenie całej Łodzi. Plansze do gry w klasy oraz kapslowe tory pojawiły się w parkowych alejkach oraz pasażach przy głównej ulicy miasta – Piotrkowskiej. Malunki mają stanowić atrakcję dla dzieci, które wakacje spędzają w mieście.

Graffiti jest dziełem przedstawicieli dwóch łódzkich agencji  branży kreatywnej – Telma Group Communications oraz FreeGroup::Interactive Consulting. – Chcieliśmy zaproponować coś przełamującego schematy, wyłamującego się z dominującej tendencji. Zielony marketing to przyszłość komunikacji. Uznaliśmy, że tak niesamowite formy kreacji mogą posłużyć też sprawie społecznej. Z naszym pomysłem udaliśmy się do Urzędu Miasta, gdzie podchwycono ideę i nadano jej realnego kształtu –powiedział podczas happeningu inaugurującego akcję Joanna Delbar, prezes łódzkiej agencji PR Telma Group Communications.

Bartosz Suchecki, przedstawiciel GreenGraffiti w Polsce dodaje – Cieszymy się, że Łódź może być gruntem dla testowania zielonych rozwiązań marketingowych. Liczymy, że wzbudzimy zainteresowanie innych firm. Wierzymy, że dzięki naszym działaniom uda się spopularyzować ideę ekologicznych form marketingu, które wpasowując się w miejską przestrzeń, zmieniają jej oblicze. To niepowtarzalna szansa, żeby poszerzać społeczną wiedzę na tematy związane ze szkodliwym oddziaływaniem człowieka na środowisko i jednocześnie podsuwać rozwiązania, które mogą ten negatywny wpływ ograniczać do minimum.  








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek