Najlepiej być bogatym i zdrowym zarazem. Podobnie jest w reklamie – najlepiej być kreatywnym i skutecznym jednocześnie. Rzecz dotyczy również reklamy społecznej – w tego typu przekazach potrzeba kreatywności jest szczególna. Przede wszystkim chodzi o taką, która wykracza poza same hasła, scenariusze spotów reklamowych i dwuwymiarową płaszczyznę printów. Kreatywność w reklamie społecznej to szukanie szczególnych kontekstów, w których odbiorca może zetknąć się z przekazem nadawcy. Ten rodzaj pomysłowości powinien cechować wszystkich tych, którym nie chodzi wyłącznie o zdobywanie nagród na festiwalach reklamowych.
Czasem nawet najbardziej zaskakująca reklama może pozostać niezauważona w przeładowanych blokach reklamowych. Warto wtedy skorzystać z innych nośników i sposobów dotarcia. Ulotki rozdawane pod kościołem w niedzielą mogą okazać się bardziej skuteczne niż te wręczane popołudniami w centrum miasta, a udające bezdomnych manekiny umieszczone w biurowcach bogatych firm zadziałają efektywniej niż plakat o bezdomności w centrum handlowym.
„Reklama społeczna. Kreacja a skuteczność” to krótka publikacja złożona z wywiadów z Leszkiem Stafiejem, Pawłem Prochenko i Ireneuszem Stankiewiczem – osobami znającymi teoretycznie i praktycznie zasady przygotowania kampanii społecznych – tłumaczą czym jest kreatywność i skuteczność w reklamie społecznej.
Publikacja została przygotowana w ramach przeglądu reklam społecznych wspólnie prowadzonego przez Fundację Komunikacji Społecznej i Stowarzyszenie na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
23.10.2024
Pokolenie Z najmniej skłonne do sortowania śmieci i recyklingu
-
18.10.2024
Chandra a depresja — czym się od siebie różnią?
-
11.10.2024
Rodzice oblali kartkówkę z wiedzy o myciu zębów dzieci. Wyniki badania
-
30.09.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
13.09.2024
Szkoła kontra smartfony