Reklama społeczna – definicja Dominiki Maison i Norberta Maliszewskiego
Reklama społeczna to proces komunikacji perswazyjnej, którego głównym celem jest wywołanie społecznie pożądanych postaw lub zachowań. Realizowane jest to zazwyczaj na dwa sposoby. Po pierwsze przez namawianie do prospołecznych zachowań (…). Po drugie poprzez namawianie do zaniechania zachowań niepożądanych(…).
Różnice między reklamą społeczną a reklamą komercyjną: złożoność zmienianej postawy (komercyjna- prosta, społeczna- złożona); pożądany poziom zmiany (płytki/głęboki), charakter przekazu (przyjemny/czasem nieprzyjemny); rodzaj korzyści (bliskie/dalekie), intencje przypisywane nadawcy (chęć zysku/chęć pomocy), budżet (większy/mniejszy).
Źródło: „Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej”, rozdział „Co to jest reklama społeczna”
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.02.2020
Pamiętaj, darowiznę możesz odliczyć od podatku
-
28.12.2010
CSR – definicja Sri Sri Raviego Shankara
-
20.09.2010
Corporate Social Responsibility – definicja Małgorzaty Greszty
-
20.09.2010
Corporate Social Responsibility – definicja dr Ewy Jastrzębskiej
-
20.09.2010
Corporate Social Responsiblity – definicja dr. Bolesława Roka
-
20.09.2010
Corporate Social Responsibility – definicja Forum Odpowiedzialnego Biznesu