Koncern PepsiCo w ramach swojej strategii zaangażowania społecznego „Performance with Purpose”, która zakłada m.in. walkę z wykluczeniem społecznym, wraz z amerykańskim Związkiem Osób Głuchoniemych (National Association of the Deaf), stworzył reklamę telewizyjną, która pokazuje osoby głuchonieme w sposób lekki i komediowy. Reklama „Bob’s House” zostanie wyświetlona oficjalnie po raz pierwszy na corocznym medialnym, głośnym i widowiskowym Super Bowl, gdzie o 30-sekundowe spoty w przerwach gry walczą największe koncerny. Obejrzy ją najprawdopodobniej 95 mln Amerykanów oraz miliard ludzi na całym świecie.
Bezdźwięczna reklama opowiada o tym, jak dwójka głuchoniemych mężczyzn jedzie samochodem do znajomego, także głuchoniemego, na transmisję Super Bowl. Kiedy wjeżdżają na ulicę, przy której mieszka, okazuje się, że żaden z nich nie pamięta numeru domu. Zdenerwowani, że spóźnią się na pierwszy gwizdek, mężczyźni kłócą się w języku migowym. Sprzeczka kończy się, gdy jeden z nich zaczyna energicznie naciskać na klakson. Na ciemnej ulicy w kolejnych domach zapalają się światła, psy zaczynają szczekać, a wściekli mieszkańcy wybiegają na ulicę.
Tylko w jednym domu nadal panuje mrok i nikt nie wychodzi sprawdzić, co się stało. To dom głuchoniemego znajomego.
– Przenieśliśmy na ekran krążący wśród głuchoniemych żart – mówi pomysłodawca przedsięwzięcia i jeden z menedżerów PepsiCo. Clay Broussard. Zdaniem przewodniczącej Związku Głuchoniemych Bobbie Beth Scoggins reklama wywoła histeryczny śmiech u głuchoniemych, a słyszących sprowokuje do myślenia, bo na minutę przeniesie ich w świat, którego zwykle nie zauważają.
Reklamę przygotowała agencja BBDO New York, we współpracy z głuchoniemymi pracownikami koncernu PepsiCo, zatrudnionymi w wewnętrznej strukturze firmy – EnAble.
Źr: Gazeta Wyborcza, PepsiCo
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy