logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Raport z konkursu Kampania Społeczna roku 2009
27.08.2010
Tematy: Wiedza - Literatura

Raport z konkursu Kampania Społeczna roku 2009



Konkurs „Kampania Społeczna Roku” jest inicjatywą Fundacji Komunikacji Społecznej. Ideą przedsięwzięcia jest nagradzanie dobrych praktyk w marketingu społecznym. Celem Konkursu jest wyłonienie najlepszych kampanii pod względem marketingowym. Przedmiotem oceny jest sposób podejścia do poruszanego w kampanii zagadnienia, a nie jej temat. 15 czerwca 2010 roku odbyła się Gala Konkursowa podczas której wręczono nagrody dla najlepszych kampanii społecznych 2009 roku.

Kampanie społeczne w roku 2009 nie odbiegały poziomem od tych z lat poprzednich. Jednak w tym roku kreatywności należało szukać poza samą reklamą. Wiele z kampanii w ogóle nie wykorzystywało tradycyjnych narzędzi reklamowych.

Kampanie społeczne realizowane w ramach inicjatyw obywatelskich przez organizacje społeczne były odważniejsze niż kampanie realizowane przez firmy czy instytucje publiczne. Organizacjom jednak brakuje środków na zbudowanie zasięgu realizowanych kampanii, co powoduje, że nawet niezłe pomysły pozostają niezauważone.

Natomiast kampanie o charakterze społecznym realizowane przez firmy, można podzielić na dwa główne obszary. Pierwszy to kampanie cause related marketingu (marketingu zaangażowanego społecznie), promujące sprawę społeczną poprzez zachęcenie odbiorcy do zakupu produktu i przekazania w ten sposób części dochodu na cel społeczny. Drugi obszar to kampanie, które można ogólnie nazwać częścią budowania ich wizerunku. Warto zwrócić uwagę, że kampanie o charakterze społecznym inicjowane przez firmy to głównie inicjatywy realizowane w partnerstwie z organizacjami społecznymi czy instytucjami rządowymi, które wypełniają merytorycznie działania w obrębie podejmowanego problemu społecznego.

Zapraszamy do zapoznania się z Raportem Podsumowującym Konkurs na Kampanię Społeczną Roku 2009.

Paweł Prochenko
Prezes Zarządu Fundacji Komunikacji Społecznej

Więcej o Konkursie na stronie www.konkurs.kampaniespoleczne.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 04.04.2025Wiedza - Literatura

    Aż trzy czwarte Polaków spaceruje

  • 07.02.2025Wiedza - Literatura

    Co Polacy wiedzą o kaucji?

  • 03.02.2025Wiedza - Literatura

    Dzieci w Polsce mniej szczęśliwe. Dlaczego?

  • 29.01.2025Wiedza - Literatura

    Czterdziestolatkowie nie myślą o emeryturze

  • 27.01.2025Wiedza - Literatura

    Płonące elektryki — prawda czy mit?

  • 09.01.2025Wiedza - Literatura

    Tradycyjna telewizja czy streaming? Przyszłość mediów w dobie platform cyfrowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek