logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Raport środowiskowy Grupy Emirates
29.01.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Raport środowiskowy Grupy Emirates



Grupa Emirates, złożona z linii Emirates i spółki dnata, opublikowała piąty roczny raport środowiskowy obejmujący rok budżetowy 2014-2015. W przygotowanym przez firmę PricewaterhouseCoopers raporcie przedstawiono wpływ na środowisko różnych działań Grupy, m.in. operacji lotniczych, przewozów cargo i obsługi naziemnej realizowanych przez spółkę dnata, a także różnych usług handlowych – od projektowych po gastronomiczne.

Operacje lotnicze oddziałują na środowisko w największym stopniu spośród wszystkich działań Grupy Emirates. Specjaliści Emirates od operacji lotniczych współpracowali z instytucjami państwowymi w krajach z całego świata, m.in. USA, Austrii, Francji, Etiopii, Kenii, Pakistanie, na Malcie czy Seszelach – a także w sąsiednim emiracie Szardża – w celu wprowadzenia lub zatwierdzenia nowych procedur nawigacyjnych według koncepcji Performance-Based Navigation (PBN), które mają na celu ograniczenie zużycia paliwa i zwiększenie bezpieczeństwa lotów. W latach 2014-2015 Emirates wprowadziły do floty 24 nowe samoloty i wycofały 10 starszych, utrzymując średni wiek maszyn na poziomie 75 miesięcy, czyli niemal dwukrotnie niższym od średniej wśród przewoźników – 140 miesięcy.

Za najważniejsze osiągnięcia w minionym roku spółka uważą dalsze ograniczenie emisji hałasu przez samoloty, nieznaczne zmniejszenie całkowitego zużycia paliwa przez flotę mimo trudności natury operacyjnej, na które przewoźnik nie miał wpływu, a także zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów naziemnych.

Wszystkie samoloty Emirates spełniają najsurowsze normy Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu, a nowe dostawy Airbusów A380 i Boeingów 777 pomogły zredukować hałas poniżej limitu wyznaczonego w rozdziale 4 norm ICAO. Całkowita wydajność floty Emirates w roku 2014-2015 wzrosła o 1% i wyniosła 0,3057 litrów paliwa na tonokilometr, co stanowi wynik o 14% lepszy w porównaniu ze średnią IATA (statystyki IATA WATS, wydanie 59). Jeśli chodzi o obsługę naziemną, spółka dnata w Dubaju odebrała 30 nowych ciągników samolotowych, zastępując pojazdy z silnikiem diesla używane na lotnisku Dubai International. Ciągniki produkowane przez firmy TUG Technologies Corporation i Charlatte America nie emitują zanieczyszczeń powietrza.

Do zmniejszenia emisji środków zanieczyszczających powietrze przez pojazdy naziemne przyczyniły się także nowe przepisy wprowadzone przez rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Po ogłoszeniu w 2014 roku rządowych wymogów dotyczących składu chemicznego paliw, w pojazdach naziemnych Grupy w ZEA zaczęto stosować olej napędowy o niskiej zawartości siarki. Nowe paliwo zawiera 10 ppm siarki, zdecydowanie mniej w porównaniu z 500 ppm w poprzednim składzie, dzięki czemu znacznie zmniejszy się emisja cząstek stałych.

 







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek