Grupa Emirates, złożona z linii Emirates i spółki dnata, opublikowała piąty roczny raport środowiskowy obejmujący rok budżetowy 2014-2015. W przygotowanym przez firmę PricewaterhouseCoopers raporcie przedstawiono wpływ na środowisko różnych działań Grupy, m.in. operacji lotniczych, przewozów cargo i obsługi naziemnej realizowanych przez spółkę dnata, a także różnych usług handlowych – od projektowych po gastronomiczne.
Operacje lotnicze oddziałują na środowisko w największym stopniu spośród wszystkich działań Grupy Emirates. Specjaliści Emirates od operacji lotniczych współpracowali z instytucjami państwowymi w krajach z całego świata, m.in. USA, Austrii, Francji, Etiopii, Kenii, Pakistanie, na Malcie czy Seszelach – a także w sąsiednim emiracie Szardża – w celu wprowadzenia lub zatwierdzenia nowych procedur nawigacyjnych według koncepcji Performance-Based Navigation (PBN), które mają na celu ograniczenie zużycia paliwa i zwiększenie bezpieczeństwa lotów. W latach 2014-2015 Emirates wprowadziły do floty 24 nowe samoloty i wycofały 10 starszych, utrzymując średni wiek maszyn na poziomie 75 miesięcy, czyli niemal dwukrotnie niższym od średniej wśród przewoźników – 140 miesięcy.
Za najważniejsze osiągnięcia w minionym roku spółka uważą dalsze ograniczenie emisji hałasu przez samoloty, nieznaczne zmniejszenie całkowitego zużycia paliwa przez flotę mimo trudności natury operacyjnej, na które przewoźnik nie miał wpływu, a także zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów naziemnych.
Wszystkie samoloty Emirates spełniają najsurowsze normy Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu, a nowe dostawy Airbusów A380 i Boeingów 777 pomogły zredukować hałas poniżej limitu wyznaczonego w rozdziale 4 norm ICAO. Całkowita wydajność floty Emirates w roku 2014-2015 wzrosła o 1% i wyniosła 0,3057 litrów paliwa na tonokilometr, co stanowi wynik o 14% lepszy w porównaniu ze średnią IATA (statystyki IATA WATS, wydanie 59). Jeśli chodzi o obsługę naziemną, spółka dnata w Dubaju odebrała 30 nowych ciągników samolotowych, zastępując pojazdy z silnikiem diesla używane na lotnisku Dubai International. Ciągniki produkowane przez firmy TUG Technologies Corporation i Charlatte America nie emitują zanieczyszczeń powietrza.
Do zmniejszenia emisji środków zanieczyszczających powietrze przez pojazdy naziemne przyczyniły się także nowe przepisy wprowadzone przez rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Po ogłoszeniu w 2014 roku rządowych wymogów dotyczących składu chemicznego paliw, w pojazdach naziemnych Grupy w ZEA zaczęto stosować olej napędowy o niskiej zawartości siarki. Nowe paliwo zawiera 10 ppm siarki, zdecydowanie mniej w porównaniu z 500 ppm w poprzednim składzie, dzięki czemu znacznie zmniejszy się emisja cząstek stałych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów