logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > PZU płynie z Zawiszą Czarnym
15.06.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

PZU płynie z Zawiszą Czarnym



Żaglowiec s/y Zawisza Czarny wyruszył z portu w Szczecinie w drogę na międzynarodowe regaty żeglarskie „The Tall Ships Races”, które odbędą się w dniach 7 lipca – 25 sierpnia br. w portach Francji, Hiszpanii, Portugalii oraz Irlandii. W czteromiesięcznej wyprawie, organizowanej przez Centrum Wychowania Morskiego ZHP przy współpracy z PZU udział weźmie prawie 300 uczestników z całej Polski.

Organizowane po raz 56. „The Tall Ship Races” („Operacja Żagiel”) to międzynarodowy zlot żaglowców połączony z regatami, imprezami okolicznościowymi oraz szkoleniami młodych żeglarzy. W tym roku rozpocznie się on we francuskim porcie Saint Malo, po czym kolejno zawinie do portów w Lizbonie, hiszpańskim Kadyksie, La Corunie i zakończy prawie dwumiesięczne regaty w porcie dublińskim. Przynajmniej połowę załogi podczas rejsu stanowią młodzi żeglarze w wieku 15-25 lat, zarówno harcerze, jak i osoby niezrzeszone. „Operacja Żagiel” rozpoczyna się 7 lipca we francuskim Saint Malo, ale aby żaglowce mogły wziąć udział we właściwych regatach, muszą odbyć tzw. Rejs na „The Tall Ships Races”. Zawisza Czarny rejs ten pokona w trzech etapach. W swoją trasę wypłynął z portu w Gdyni 5 czerwca, aby zawinąć do szczecińskiego portu i wziąć udział w obchodach Dni Morza. W tej chwili Zawisza kieruje się do Oslo, skąd popłynie w kolejny rejs do szkockiego portu Aberdeen. Stamtąd pożegluje on do portu w Saint Malo, gdzie rozpocznie rywalizację w regatach „Operacja Żagiel”. Powrót żaglowca z Dublina do Polski odbędzie się pod hasłem „Zobaczyć morze”. Połowę załogi żaglowca stanowić będą osoby niewidome i niedowidzące. Zawisza Czarny do portu w Gdyni powróci 8 września.

Młodzi żeglarze przeszli m.in. szkolenie medyczne, kurs zasad przeżycia, czy wykorzystania środków ratunkowych. Uczestnicy uczą się żeglugi pod okiem stałej załogi statku oraz 4 oficerów. Rejsy na Zawiszy wymagają od młodych żeglarzy zaangażowania w pracę na statku. Podczas sprawowania wachty są zobowiązani do wykonywania wszystkich niezbędnych na pokładzie czynności, m.in. pomocy w kuchni, korygowania ustawienia żagli itd.

Szczegóły i informacje o rejsie Zawiszy można śledzić w serwisie specjalnym na portalu Interia.pl. Dodatkowo tam, oraz na profilu Facebook Życie na 100%, a także w National Geographic Traveller organizowane są konkursy, w których można wygrać ufundowany przez PZU udział w jednym z etapów rejsu.

W zeszłym roku PZU został sponsorem programu propagowania wiedzy w zakresie bezpieczeństwa na morzu i technik ratowniczych – „Pod Bezpiecznymi Żaglami… Zawiszy”, organizowanego przez Centrum Wychowania Morskiego ZHP.  S/y Zawisza Czarny to największy skautowy żaglowiec szkolny na świecie, który w zeszłym roku obchodził 50 rocznicę podniesienia bandery, które miało miejsce 15 lipca 1961 r. W tym czasie przez jego pokład przewinęło się kilkanaście tysięcy młodych ludzi uczestniczących w programach wychowania morskiego. Żaglowiec w swoich rejsach opłynął m.in. kulę ziemską, dwukrotnie – przylądek Horn.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek