logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > PZU i Grupa Atlas Liderami Filantropii 2013
18.11.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

PZU i Grupa Atlas Liderami Filantropii 2013



Liderami Filantropii 2013 zostały PZU w kategorii firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne i Grupa Atlas w kategorii firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem. Wręczeniu nagród towarzyszyła debata „Po co liderom filantropia?” z udziałem prezesów zarządów zwycięskich firm.

Uczestnicy konkursu „Liderzy Filantropii” przekazali w minionym roku na cele społeczne 130 825 731 złotych – to blisko 50 mln więcej niż rok wcześniej. Łączna kwota darowizn przekazanych przez firmy z pierwszej dziesiątki w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” to 126 mln zł. Wyższy niż w roku ubiegłym jest średni udział darowizn  w dochodach firm przed opodatkowaniem: w pierwszej dziesiątce kategorii procentowej w tegorocznej edycji wyniósł aż 2,7 %, w stosunku do 2 % w roku poprzednim.

W kategorii Firma, która przekazała najwięcej środków na cele społeczne pierwsze miejsce zajęło PZU z rekordową w historii kwotą darowizn 65 841 924 zł. Grupa Atlas w 2012 roku na społeczne przekazała 5,91 % swoich dochodów przed opodatkowaniem (1 940 750 zł), dzięki czemu zdobyła pierwsze miejsce w kategorii „procentowej”. Obydwie zwycięskie firmy od lat angażują się w działania filantropijne z pomocą powołanych do tego celu własnych fundacji.

Według organizatorów, analiza dotychczasowych sześciu edycji konkursu wskazuje na umacnianie się i rozwój filantropii korporacyjnej w gronie Liderów. Zdecydowana większość firm uczestniczących w konkursie posiada własne fundacje korporacyjne, które w profesjonalny sposób realizują cele społeczne firmy fundatora, często współpracując z wyspecjalizowanymi organizacjami pozarządowymi. Ważną rolę wśród filantropów korporacyjnych odgrywają też małe, a czasem mikro przedsiębiorstwa, które działając lokalnie, wpływają na najbliższe środowisko swojej firmy. Jak podkreśla Ewa Krupa, Przewodnicząca Zarządu Forum Darczyńców – organizatora konkursu, dowodzi to, że filantropia nie jest domeną największych i najbogatszych, ale to ścieżka dla każdego.

Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów laureatom odbyło się 15 listopada 2013 roku na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Słowa gratulacji do uczestników konkursu skierował Marszałek Senatu RP Bogdan Borusewicz. Gali towarzyszyła debata „Po co liderom filantropia?”, w której udział wzięli: Iwona Sroka – Prezes Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk – Prezes Zarządu PZU i Jacek Michalak – Wiceprezes Zarządu Grupy Atlas, Prezes Zarządu galerii „Atlas Sztuki”. Galę i dyskusję poprowadziła redaktor Dominika Wielowieyska z Gazety Wyborczej.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek