logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.11.2013

PZU i Grupa Atlas Liderami Filantropii 2013



Liderami Filantropii 2013 zostały PZU w kategorii firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne i Grupa Atlas w kategorii firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem. Wręczeniu nagród towarzyszyła debata „Po co liderom filantropia?” z udziałem prezesów zarządów zwycięskich firm.

Uczestnicy konkursu „Liderzy Filantropii” przekazali w minionym roku na cele społeczne 130 825 731 złotych – to blisko 50 mln więcej niż rok wcześniej. Łączna kwota darowizn przekazanych przez firmy z pierwszej dziesiątki w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” to 126 mln zł. Wyższy niż w roku ubiegłym jest średni udział darowizn  w dochodach firm przed opodatkowaniem: w pierwszej dziesiątce kategorii procentowej w tegorocznej edycji wyniósł aż 2,7 %, w stosunku do 2 % w roku poprzednim.

W kategorii Firma, która przekazała najwięcej środków na cele społeczne pierwsze miejsce zajęło PZU z rekordową w historii kwotą darowizn 65 841 924 zł. Grupa Atlas w 2012 roku na społeczne przekazała 5,91 % swoich dochodów przed opodatkowaniem (1 940 750 zł), dzięki czemu zdobyła pierwsze miejsce w kategorii „procentowej”. Obydwie zwycięskie firmy od lat angażują się w działania filantropijne z pomocą powołanych do tego celu własnych fundacji.

Według organizatorów, analiza dotychczasowych sześciu edycji konkursu wskazuje na umacnianie się i rozwój filantropii korporacyjnej w gronie Liderów. Zdecydowana większość firm uczestniczących w konkursie posiada własne fundacje korporacyjne, które w profesjonalny sposób realizują cele społeczne firmy fundatora, często współpracując z wyspecjalizowanymi organizacjami pozarządowymi. Ważną rolę wśród filantropów korporacyjnych odgrywają też małe, a czasem mikro przedsiębiorstwa, które działając lokalnie, wpływają na najbliższe środowisko swojej firmy. Jak podkreśla Ewa Krupa, Przewodnicząca Zarządu Forum Darczyńców – organizatora konkursu, dowodzi to, że filantropia nie jest domeną największych i najbogatszych, ale to ścieżka dla każdego.

Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów laureatom odbyło się 15 listopada 2013 roku na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Słowa gratulacji do uczestników konkursu skierował Marszałek Senatu RP Bogdan Borusewicz. Gali towarzyszyła debata „Po co liderom filantropia?”, w której udział wzięli: Iwona Sroka – Prezes Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk – Prezes Zarządu PZU i Jacek Michalak – Wiceprezes Zarządu Grupy Atlas, Prezes Zarządu galerii „Atlas Sztuki”. Galę i dyskusję poprowadziła redaktor Dominika Wielowieyska z Gazety Wyborczej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


  • 06.04.2023

    Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych


  • 05.04.2023

    Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek