Ludzie i ptaki są bardzo podobni i ich wiele łączy – agituje za ptakami najnowsza kampania Ministerstwa Środowiska "Bądź na pTAK!" prowadzona outdoorowo w największych miastach Polski.
Na reklamach pokazano spersonifikowane ptaki – Panią Sójkę, Panią Srokę i Pana Sowę – z ich ludzkimi cechami. Sroka ma słabość do błyskotek – kiedy tylko coś migocącego wpadnie jej w oko, wystarczy chwila nieuwagi, by przedmiot zmienił właściciela. Sowa ma znakomity wzrok i fenomenalny słuch, potrafi namierzyć mysz z odległości ponad 100 m. Inne ptaki nie przepadają za sowami i podnoszą rwetes na sam ich widok. Mieszkające w Polsce sójki nie są zwolenniczkami egzotycznych podróży. Nawet jeśli mają przelecieć na drugą stronę jeziora, raczej polecą dookoła. Rozsiewają nasiona dębu.
W ramach kampanii powołano do życia Klub Ptaków Polskich, do którego zaproszeni są wszyscy noszących od-ptasie nazwiska – Bocianowie, Kulczykowie, Sowy i Sowińscy, Kulikowie i Kulikowscy, Bąki, Wrońscy, Wójciki, Szczygły, Wróblewscy, itd – oraz pozostali "bioróżnorodni z pochodzenia", np. Kwiatkowscy, Wilkowscy, itd. Zlot Ptaków Polskich odbędzie się w Goniądzu, w dniach 4-6 czerwca br.
Kampania realizowana jest prez agencję 1976 ad., we współpracy z firmą AMS; zdjęcia do kampanii wykonała agencja Summer76, a ich autorem jest Jan Kirwol.
ONZ ogłosiła rok 2010 Rokiem Bioróżnorodności. Jej utrata jest jednym z największych zagrożeń dla Ziemi – w tym również dla ludzkiej cywilizacji. Najpilniejszym więc współcześnie zadaniem jest powstrzymanie procesu wymierania życia na Ziemi – czyli ochrona bioróżnorodności.
Strona kampanii: www.jestemnaptak.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?