logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Inne
   ──────  25.03.2012

Przyznać się? Nie przyznać? Wybaczyć? Nie wybaczyć?

Your browser does not support the video tag.


Poważne dylematy dotyczą nie tylko dorosłych, ale też bardzo młodych ludzi. Do nich adresowana jest kampania „Labirynt. Wybieraj dobrze” organizowana przez  Centrum Myśli Jana Pawła II, które z okazji 7. roczny śmierci swojego patrona, organizuje projekt, który ma zachęcić gimnazjalistów do podejmowania świadomych wyborów.

Centrum przypomina, jak w 1979 roku papież zwracał się do młodych, pytając ich: „Czy można odrzucić Chrystusa i wszystko to, co On wniósł w dzieje człowieka?”. I zaraz dodał: „Oczywiście, że można. Człowiek jest wolny. Człowiek może powiedzieć Bogu: nie. Człowiek może powiedzieć Chrystusowi: nie”. Papież zwracał wówczas uwagę, że bez względu na to, jakiego wyboru się dokonuje, za każdym razem powinien to być wybór, który poprzedza refleksja: co moje działania oznacza dla mnie oraz innych? Gdzie mnie ono doprowadzi? W imię czego dokonuje takiego wyboru?

W lutym do warszawskich gimnazjów trafiły konspekty edukacyjne, zachęcające nauczycieli, aby przeprowadzili z uczniami lekcje na temat Jana Pawła II.  – Konspekt zachęca, aby nauczyciel zagrał z uczniami w grę, przypominającą grę planszową. Sytuacją, od której gimnazjalista rozpoczyna zabawę, jest impreza sylwestrowa. Każda z decyzji: A, B lub C, prowadzi ucznia na kolejne pole, na którym widnieją kolejne sytuacje. W grze nie ma wyborów mniej ważnych, złych czy dobrych, są jedynie istotne wybory. Każda kolejna sytuacja i następujące w jej wyniku decyzje mają uświadomić uczniom, że każdy wybór, jeśli jest podjęty bez rozmysłu, może w efekcie prowadzić do miejsca, w którym uczeń być może wcale nie chciał się znaleźć. W ten sposób, nie wprost, uczniowie zapoznają się z esencją papieskiego nauczania – wyjaśnia Małgorzata Łuczak,pedagog, redaktorka konspektu.

Na Facebooku trwa konkurs dla gimnazjalistów na film nagrany komórką albo grafikę o tematyce wyboru. Zwycięzcy mogą liczyć na emisję materiału na ekranach na placu Piłsudskiego oraz przed seansami w warszawskich kinach. Z kolei plakaty zezwycięską grafiką zawisną w wiatach przystankowych w centrum Warszawy.

Kampanię promuje spot, wyreżyserowany przez Marka Cichego, w którym wystąpił finalista programu „The Voice od Poland”, muzyk i wokalista – Antek Smykiewicz.

W poniedziałek, 2 kwietnia – w 7. rocznicę śmierci Jana Pawła II – na placu Piłsudskiego w Warszawie w godz. od 9.00 do 16.00 młodzież weźmie udział w grze miejskiej, której początek i koniec skupiony będzie wokół dużego labiryntu, otwartego dla przechodniów. Bohaterowie, przenosząc się w czasie, napotkają ich rówieśnika, młodego Karola Wojtyłę, który rozpoczyna naukę w wadowickim gimnazjum. Zadaniem uczestników gry miejskiej jest przetrwanie roku w gimnazjum u boku Wojtyły.

W grze wezmą udział gimnazjaliści, ale może się w nią zaangażować każdy. Wystarczy na stronie internetowej Centrum (centrumjp2.pl) wypełnić zgłoszenie i stawić się 2 kwietnia na placu Piłsudskiego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Labirynt
Czas:
2012.3.23 - 2012.4.2
Tematy:
Inne
Kraje:
Polska
Nadawca:
Centrum Myśli Jana Pawła II
Media:
Kina, telebimy, ekrany w komunikacji miejskiej, internet
Wykonawca:
Marek Cichy, Jan Bajtlik
Adresaci:
Gimnazjaliści
Hasło kampani:
Wybieraj dobrze





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek