logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Przyjemność leży w twoich rękach. Dosłownie.
17.11.2009
Tematy: Opinie

Przyjemność leży w twoich rękach. Dosłownie.

Your browser does not support the video tag.


W rządzonej przez socjalistów Estremadurze, autonomicznym regionie Hiszpanii, burzę wywołała kampania dotykająca problematyki seksualnego samozaspokajania. Realizowane w jej ramach działania (m.in. różnego rodzaju warsztaty) skierowane zostały do młodych osób w wieku 14-17 lat i, jak podkreślają krytycy, stanowią zachętę do masturbacji. Bo – jak głosi główne hasło kampanii – „Przyjemność leży w twoich rękach” (El placer está en tus manos).

Organizatorami kampanii są estremadurski Instytut Kobiet (El Instituto de la Mujer) i Lokalna Rada ds. Młodzieży (El Consejo de la Juventud). Kampania wywołała wiele kontrowersji nie tylko wśród środowisk konserwatywnych, ale także wśród samych mieszkańców regionu. W świetle przytaczanych przez media danych, na wszelkie związane z jej realizacją działania władze wydadzą około 14 tysięcy euro – co, zważywszy na fakt, że jest to jeden z najbiedniejszych regionów Hiszpanii – może wydawać się krokiem donikąd.

Oponenci czują się zbulwersowani nie tylko tematyką, ale także formą przekazu kampanii. Młodzi ludzie dowiedzą się o technikach masturbacji i zapoznają się ze sposobami stosowania erotycznych gadżetów na specjalnie organizowanych wykładach oraz z wydrukowanych na tę okazję ulotek. Jak donosi „Rzeczpospolita”, Katolicka Konfederacja Rodziców Uczniów (CONCAPA) w krytyce kontrowersyjnej kampanii zwraca także uwagę na fakt, iż większość funduszy na nią przeznaczonych trafiła na konto jednego z madryckich sex-shopów, a zamieszanie wokół kampanii i sama forma jej realizacji pomagają mu w promowaniu swoich produktów.

Autorzy pomysłu bronią kampanii, twierdząc, że sens i motywy, jakimi się kierowali, zostały wypaczone, a pozbywanie się „mityczności” zbudowanej wokół samozaspokajania jest Hiszpanii bardzo potrzebne. Przewodnicząca Lokalnej Rady ds. Młodzieży, Laura Garrido zwraca uwagę na to, że spektrum tematów podejmowanych podczas warsztatów jest dużo szersze niż to przedstawiane przez media.

Media z całego świata wręcz ścigają się ze słowami złośliwości i krytyki pod adresem twórców kampanii, jednak najczęściej cytowaną i – zdaje się – trafną opinią są słowa Pilar Raholi, hiszpańskiej felietonistki: „Estremadura powinna być z siebie zadowolona. Być może ma największą liczbę młodych bezrobotnych w Hiszpanii, ale za to będą oni najlepsi w masturbacji”. (Onet.pl)

Kąśliwe uwagi pojawiły się nawet na znanym forum lonelyplanet.com – jeden z użytkowników uznał bowiem kampanię za „kolejny powód, dla którego powinno się odwiedzić Estremadurę”.
E. Janota

(Fragment amerykańskiego serialu „Weeds” z 2006 r. dotyczący masturbacji, na potrzeby warsztatów kampanijnych został przetłumaczony na język hiszpański. Poniżej prezentujemy wersję oryginalną.)








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek