logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  17.11.2009

Przyjemność leży w twoich rękach. Dosłownie.

Your browser does not support the video tag.


W rządzonej przez socjalistów Estremadurze, autonomicznym regionie Hiszpanii, burzę wywołała kampania dotykająca problematyki seksualnego samozaspokajania. Realizowane w jej ramach działania (m.in. różnego rodzaju warsztaty) skierowane zostały do młodych osób w wieku 14-17 lat i, jak podkreślają krytycy, stanowią zachętę do masturbacji. Bo – jak głosi główne hasło kampanii – „Przyjemność leży w twoich rękach” (El placer está en tus manos).

Organizatorami kampanii są estremadurski Instytut Kobiet (El Instituto de la Mujer) i Lokalna Rada ds. Młodzieży (El Consejo de la Juventud). Kampania wywołała wiele kontrowersji nie tylko wśród środowisk konserwatywnych, ale także wśród samych mieszkańców regionu. W świetle przytaczanych przez media danych, na wszelkie związane z jej realizacją działania władze wydadzą około 14 tysięcy euro – co, zważywszy na fakt, że jest to jeden z najbiedniejszych regionów Hiszpanii – może wydawać się krokiem donikąd.

Oponenci czują się zbulwersowani nie tylko tematyką, ale także formą przekazu kampanii. Młodzi ludzie dowiedzą się o technikach masturbacji i zapoznają się ze sposobami stosowania erotycznych gadżetów na specjalnie organizowanych wykładach oraz z wydrukowanych na tę okazję ulotek. Jak donosi „Rzeczpospolita”, Katolicka Konfederacja Rodziców Uczniów (CONCAPA) w krytyce kontrowersyjnej kampanii zwraca także uwagę na fakt, iż większość funduszy na nią przeznaczonych trafiła na konto jednego z madryckich sex-shopów, a zamieszanie wokół kampanii i sama forma jej realizacji pomagają mu w promowaniu swoich produktów.

Autorzy pomysłu bronią kampanii, twierdząc, że sens i motywy, jakimi się kierowali, zostały wypaczone, a pozbywanie się „mityczności” zbudowanej wokół samozaspokajania jest Hiszpanii bardzo potrzebne. Przewodnicząca Lokalnej Rady ds. Młodzieży, Laura Garrido zwraca uwagę na to, że spektrum tematów podejmowanych podczas warsztatów jest dużo szersze niż to przedstawiane przez media.

Media z całego świata wręcz ścigają się ze słowami złośliwości i krytyki pod adresem twórców kampanii, jednak najczęściej cytowaną i – zdaje się – trafną opinią są słowa Pilar Raholi, hiszpańskiej felietonistki: „Estremadura powinna być z siebie zadowolona. Być może ma największą liczbę młodych bezrobotnych w Hiszpanii, ale za to będą oni najlepsi w masturbacji”. (Onet.pl)

Kąśliwe uwagi pojawiły się nawet na znanym forum lonelyplanet.com – jeden z użytkowników uznał bowiem kampanię za „kolejny powód, dla którego powinno się odwiedzić Estremadurę”.
E. Janota

(Fragment amerykańskiego serialu „Weeds” z 2006 r. dotyczący masturbacji, na potrzeby warsztatów kampanijnych został przetłumaczony na język hiszpański. Poniżej prezentujemy wersję oryginalną.)


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


  • 31.12.2021

    Najważniejsze narzędzia do ograniczenia skutków pandemii wszyscy mamy pod ręką


  • 17.12.2021

    Mała zmiana na talerzu to duża zmiana dla planety


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek