logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  17.11.2009

Przyjemność leży w twoich rękach. Dosłownie.

Your browser does not support the video tag.


W rządzonej przez socjalistów Estremadurze, autonomicznym regionie Hiszpanii, burzę wywołała kampania dotykająca problematyki seksualnego samozaspokajania. Realizowane w jej ramach działania (m.in. różnego rodzaju warsztaty) skierowane zostały do młodych osób w wieku 14-17 lat i, jak podkreślają krytycy, stanowią zachętę do masturbacji. Bo – jak głosi główne hasło kampanii – „Przyjemność leży w twoich rękach” (El placer está en tus manos).

Organizatorami kampanii są estremadurski Instytut Kobiet (El Instituto de la Mujer) i Lokalna Rada ds. Młodzieży (El Consejo de la Juventud). Kampania wywołała wiele kontrowersji nie tylko wśród środowisk konserwatywnych, ale także wśród samych mieszkańców regionu. W świetle przytaczanych przez media danych, na wszelkie związane z jej realizacją działania władze wydadzą około 14 tysięcy euro – co, zważywszy na fakt, że jest to jeden z najbiedniejszych regionów Hiszpanii – może wydawać się krokiem donikąd.

Oponenci czują się zbulwersowani nie tylko tematyką, ale także formą przekazu kampanii. Młodzi ludzie dowiedzą się o technikach masturbacji i zapoznają się ze sposobami stosowania erotycznych gadżetów na specjalnie organizowanych wykładach oraz z wydrukowanych na tę okazję ulotek. Jak donosi „Rzeczpospolita”, Katolicka Konfederacja Rodziców Uczniów (CONCAPA) w krytyce kontrowersyjnej kampanii zwraca także uwagę na fakt, iż większość funduszy na nią przeznaczonych trafiła na konto jednego z madryckich sex-shopów, a zamieszanie wokół kampanii i sama forma jej realizacji pomagają mu w promowaniu swoich produktów.

Autorzy pomysłu bronią kampanii, twierdząc, że sens i motywy, jakimi się kierowali, zostały wypaczone, a pozbywanie się „mityczności” zbudowanej wokół samozaspokajania jest Hiszpanii bardzo potrzebne. Przewodnicząca Lokalnej Rady ds. Młodzieży, Laura Garrido zwraca uwagę na to, że spektrum tematów podejmowanych podczas warsztatów jest dużo szersze niż to przedstawiane przez media.

Media z całego świata wręcz ścigają się ze słowami złośliwości i krytyki pod adresem twórców kampanii, jednak najczęściej cytowaną i – zdaje się – trafną opinią są słowa Pilar Raholi, hiszpańskiej felietonistki: „Estremadura powinna być z siebie zadowolona. Być może ma największą liczbę młodych bezrobotnych w Hiszpanii, ale za to będą oni najlepsi w masturbacji”. (Onet.pl)

Kąśliwe uwagi pojawiły się nawet na znanym forum lonelyplanet.com – jeden z użytkowników uznał bowiem kampanię za „kolejny powód, dla którego powinno się odwiedzić Estremadurę”.
E. Janota

(Fragment amerykańskiego serialu „Weeds” z 2006 r. dotyczący masturbacji, na potrzeby warsztatów kampanijnych został przetłumaczony na język hiszpański. Poniżej prezentujemy wersję oryginalną.)


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek