20 marca 2015 roku Sejm przyjął tzw. „ustawę krajobrazową”, która miała uregulować obecność reklam w polskiej przestrzeni publicznej. Obecnie ma się nią zająć Senat. Zdaniem Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze przyjęty przez Sejm akt prawny jest niewystarczający do uporządkowania tej sprawy (wg badań TNS 72% Polaków chce ograniczenia reklam w przestrzeni publicznej, a 65% uważa siatki wielkoformatowe za najgorszą formę reklamy). Za pośrednictwem strony internetowej można wysłać list do senatora ze swojego okręgu i poprosić go o głosowanie za poprawkami do nowej ustawy.
Stowarzyszenie wyjaśnia, że w obecnym kształcie kary za nielegalne reklamy są nieadekwatne do czerpanych z nich zysków, a udowodnienie nielegalności nośnika może trwać wiele lat (w tym czasie przynosi on zyski reklamodawcy). Postuluje zwiększenie kar, nałożenie ich na właścicieli nieruchomości, którzy zgadzają się ją udostępnić firmie reklamowej oraz na instalujących szyldy niezgodne z regułami reklamowymi, uchwalonymi przez radę gminy, a także wprowadzenie zmian dpowiednie zmiany w prawie budowlanym umożliwiających weryfikowanie zgodności inwestycji budowlanej z regułami reklamowymi, uchwalonymi przez radę gminy.
List można wysłać za pośrednictwem strony www.posprzatajmyreklamy.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2024
Gala Effie Awards Poland 2024
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach