Przerażające życzenia dla 14-latka
"Masz już 14 lat, maleństwo, rośniesz tak szybko, muszę poczekać, aż będziesz pełnoletni…" – starszy pan w ciemnym gabinecie wygłasza życzenia budzące niepokój i niechęć. Na zakończenie filmu o tytule "Film to be shown 14 year olds on their birthdays" ("Film do pokazywania 14-latkom w ich urodziny") pojawia się plansza z napisem "Tobacco companies really want you to start smoking" ("Koncerny tytoniowe naprawdę chcą, byś zaczął palić")
Za spot odpowiada organizacja US V THEM, która chce walczyć z nałogiem tytoniowym wśród młodych ludzi. Według jej szacunków aż 2/3 palaczy po raz pierwszy sięgnęło po papierosa przed 18. rokiem życia, a trzy najbardziej popularne marki są równocześnie najpowszechniejsze wśród młodzieży w wieku 12-17 lat.
Celem kampanii nie jest nakłanianie do rzucenia palenia wszystkich, którzy nie wyobrażają sobie dnia bez puszczenia dymka. Zarówno film, jak i działalność całej organizacji skupia się na pokazaniu, jak rozległy jest ten biznes. Poza uświadamianiem o oczywistej szkodliwości papierosów, US V THEM kładzie nacisk na ekonomiczno-biznesową stronę całej sytuacji. Chce poruszyć tych, którzy nie są świadomi manipulacji oraz tego, że są częścią ogromnego przemysłu z wielkimi pieniędzmi.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice