logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Przemoc wobec hamburgera? Eksperyment społeczny
29.05.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Przemoc wobec hamburgera? Eksperyment społeczny



28 maja obchodzimy Światowy Dzień Hamburgera. Z tej okazji, warto wspomnieć nietypowy eksperyment społeczny zrealizowany w amerykańskim lokalu Burger King. Kampania „Bullying Junior” zweryfikowała co bardziej wstrząśnie klientami restauracji – przemoc wobec dziecka czy… zmiażdżonej kanapki.

 30 proc. uczniów na całym świecie jest zastraszanych – podają organizatorzy eksperymentu, realizowanego w 2017r celem zwiększenia społecznej odpowiedzialności w zakresie zapobiegania i reagowania na przemoc – zwłaszcza wobec dzieci. Kampania „Bullying Junior” ma uwrażliwić i podnieść alarm. By uwidocznić nietypowe reakcje amerykańskiego społeczeństwa, zaaranżowano „niesmaczny” eksperyment.

Co bardziej „zaboli” klientów restauracji? Szyderstwa wobec chłopca czy przemoc zadawana kanapce?

Efekty eksperymentu okazały się wstrząsające. Blisko 95 proc. klientów zareagowało oburzeniem i alarmowało obsługę Burger King na widok zmiażdżonego hamburgera. Niestety, tylko 12 proc. zwróciło uwagę na agresję i szyderstwa, jakich doświadczał siedzący w pobliżu nich chłopiec – uczestnik eksperymentu.

Nicholas Carlisle, założyciel amerykańskiej organizacji „No Bully” przeciwdziałającej zastraszaniu wyjaśniał na łamach portalu thedrum.com:

Wiemy, że prześladowanie przybiera wiele form – fizyczną, werbalną, relacyjną czy online. Jednak pierwszy krok, by położyć mu kres to po prostu sprzeciwić się. Nasze partnerstwo z Burger Kingiem jest przykładem tego, jak marki mogą szerzyć świadomość na temat ważnych kwestii. Musisz gdzieś rozpocząć [działanie], a oni zdecydowali zacząć od siebie.

Szczegóły kampanii www.nobully.org/burger-king oraz aktualne działania organizacji znajdują się na stronie nobully.org

CSR przemoc No Bully burger king







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek