logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  29.05.2018

Przemoc wobec hamburgera? Eksperyment społeczny



28 maja obchodzimy Światowy Dzień Hamburgera. Z tej okazji, warto wspomnieć nietypowy eksperyment społeczny zrealizowany w amerykańskim lokalu Burger King. Kampania „Bullying Junior” zweryfikowała co bardziej wstrząśnie klientami restauracji – przemoc wobec dziecka czy… zmiażdżonej kanapki.

 30 proc. uczniów na całym świecie jest zastraszanych – podają organizatorzy eksperymentu, realizowanego w 2017r celem zwiększenia społecznej odpowiedzialności w zakresie zapobiegania i reagowania na przemoc – zwłaszcza wobec dzieci. Kampania „Bullying Junior” ma uwrażliwić i podnieść alarm. By uwidocznić nietypowe reakcje amerykańskiego społeczeństwa, zaaranżowano „niesmaczny” eksperyment.

Co bardziej „zaboli” klientów restauracji? Szyderstwa wobec chłopca czy przemoc zadawana kanapce?

Efekty eksperymentu okazały się wstrząsające. Blisko 95 proc. klientów zareagowało oburzeniem i alarmowało obsługę Burger King na widok zmiażdżonego hamburgera. Niestety, tylko 12 proc. zwróciło uwagę na agresję i szyderstwa, jakich doświadczał siedzący w pobliżu nich chłopiec – uczestnik eksperymentu.

Nicholas Carlisle, założyciel amerykańskiej organizacji „No Bully” przeciwdziałającej zastraszaniu wyjaśniał na łamach portalu thedrum.com:

Wiemy, że prześladowanie przybiera wiele form – fizyczną, werbalną, relacyjną czy online. Jednak pierwszy krok, by położyć mu kres to po prostu sprzeciwić się. Nasze partnerstwo z Burger Kingiem jest przykładem tego, jak marki mogą szerzyć świadomość na temat ważnych kwestii. Musisz gdzieś rozpocząć [działanie], a oni zdecydowali zacząć od siebie.

Szczegóły kampanii www.nobully.org/burger-king oraz aktualne działania organizacji znajdują się na stronie nobully.org

CSR   |  przemoc   |  No Bully   |  burger king   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek