28 maja obchodzimy Światowy Dzień Hamburgera. Z tej okazji, warto wspomnieć nietypowy eksperyment społeczny zrealizowany w amerykańskim lokalu Burger King. Kampania „Bullying Junior” zweryfikowała co bardziej wstrząśnie klientami restauracji – przemoc wobec dziecka czy… zmiażdżonej kanapki.
30 proc. uczniów na całym świecie jest zastraszanych – podają organizatorzy eksperymentu, realizowanego w 2017r celem zwiększenia społecznej odpowiedzialności w zakresie zapobiegania i reagowania na przemoc – zwłaszcza wobec dzieci. Kampania „Bullying Junior” ma uwrażliwić i podnieść alarm. By uwidocznić nietypowe reakcje amerykańskiego społeczeństwa, zaaranżowano „niesmaczny” eksperyment.
Co bardziej „zaboli” klientów restauracji? Szyderstwa wobec chłopca czy przemoc zadawana kanapce?
Efekty eksperymentu okazały się wstrząsające. Blisko 95 proc. klientów zareagowało oburzeniem i alarmowało obsługę Burger King na widok zmiażdżonego hamburgera. Niestety, tylko 12 proc. zwróciło uwagę na agresję i szyderstwa, jakich doświadczał siedzący w pobliżu nich chłopiec – uczestnik eksperymentu.
Nicholas Carlisle, założyciel amerykańskiej organizacji „No Bully” przeciwdziałającej zastraszaniu wyjaśniał na łamach portalu thedrum.com:
Wiemy, że prześladowanie przybiera wiele form – fizyczną, werbalną, relacyjną czy online. Jednak pierwszy krok, by położyć mu kres to po prostu sprzeciwić się. Nasze partnerstwo z Burger Kingiem jest przykładem tego, jak marki mogą szerzyć świadomość na temat ważnych kwestii. Musisz gdzieś rozpocząć [działanie], a oni zdecydowali zacząć od siebie.
Szczegóły kampanii www.nobully.org/burger-king oraz aktualne działania organizacji znajdują się na stronie nobully.org
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska