28 maja obchodzimy Światowy Dzień Hamburgera. Z tej okazji, warto wspomnieć nietypowy eksperyment społeczny zrealizowany w amerykańskim lokalu Burger King. Kampania „Bullying Junior” zweryfikowała co bardziej wstrząśnie klientami restauracji – przemoc wobec dziecka czy… zmiażdżonej kanapki.
30 proc. uczniów na całym świecie jest zastraszanych – podają organizatorzy eksperymentu, realizowanego w 2017r celem zwiększenia społecznej odpowiedzialności w zakresie zapobiegania i reagowania na przemoc – zwłaszcza wobec dzieci. Kampania „Bullying Junior” ma uwrażliwić i podnieść alarm. By uwidocznić nietypowe reakcje amerykańskiego społeczeństwa, zaaranżowano „niesmaczny” eksperyment.
Co bardziej „zaboli” klientów restauracji? Szyderstwa wobec chłopca czy przemoc zadawana kanapce?
Efekty eksperymentu okazały się wstrząsające. Blisko 95 proc. klientów zareagowało oburzeniem i alarmowało obsługę Burger King na widok zmiażdżonego hamburgera. Niestety, tylko 12 proc. zwróciło uwagę na agresję i szyderstwa, jakich doświadczał siedzący w pobliżu nich chłopiec – uczestnik eksperymentu.
Nicholas Carlisle, założyciel amerykańskiej organizacji „No Bully” przeciwdziałającej zastraszaniu wyjaśniał na łamach portalu thedrum.com:
Wiemy, że prześladowanie przybiera wiele form – fizyczną, werbalną, relacyjną czy online. Jednak pierwszy krok, by położyć mu kres to po prostu sprzeciwić się. Nasze partnerstwo z Burger Kingiem jest przykładem tego, jak marki mogą szerzyć świadomość na temat ważnych kwestii. Musisz gdzieś rozpocząć [działanie], a oni zdecydowali zacząć od siebie.
Szczegóły kampanii www.nobully.org/burger-king oraz aktualne działania organizacji znajdują się na stronie nobully.org
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy