Między lutym a listopadem 2007 roku przeprowadzona została 2. edycja Akademii Bezpiecznego Samochodu, (1. edycja miała miejsce w 2006r.), zainicjowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Celem akcji było wyrobienie nawyku wśród kierowców pojazdów do prowadzenia regularnych przeglądów samochodu w celach profilaktycznych i uświadomienie znaczenia rzetelnych przeglądów technicznych pojazdu i regularnej wymiany części dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Hasło akcji to „Nie czekaj na awarię. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd”. Plakat z 2007 roku oraz hasło są autorstwem Link PR, plakaty z 2006 roku stworzyła agencja GoodFellows.
Jednym z podstawowych zadań, które stawia sobie Akademia Bezpiecznego Samochodu jest wypracowanie legislacyjnych rozwiązań systemowych wspomagających bezpieczeństwo na drogach w aspekcie stanu technicznego pojazdów.
Kampania outdoorowa została wsparta przez materiały POS oraz 6 akcji na ulicach miast i event na sopockim molo. W czasie tych bezpośrednich działań każdy mógł się przekonać, jak wyglądają eksploatowane części, na pierwszy rzut oka sprawnego samochodu.
Zorganizowano także szereg paneli dyskusyjnych oraz konferencji z udziałem instytucji zajmujących się bezpieczeństwem na drodze.
Badania efektywności kampanii ABS 2007 pokazały, że respondenci mieli najczęściej do czynienia z kampanią poprzez telewizję, radio oraz nośniki outdoorowe. Niezależnie od wieku oraz poziomu wykształcenia, respondenci ocenili kampanię telewizyjną głównie jako wartą zapamiętania, czytelną, informacyjną, życiową oraz przekonywującą. W wyniku zetknięcia się z przekazem kampanii telewizyjnej niemal 75% badanych we wszystkich grupach wiekowych sprawdziło stan techniczny pojazdu bądź zamierza to zrobić w najbliższym czasie.
Spot tv realizowała Fabryka Komunikacji Społecznej – pomysł kreatywny przygotowany został przez Rafała Forkasiewicza (wcześniej związanego z Agencją Cytryna) – Dyrektora Kreatywnego Fabryki. Produkcją filmu zajęło się studio Metro Films – reżyserowal Rafael Lewandowski, a operatorem był Radosław Ładczuk. W spocie zaproponowano trochę zmodyfikowane hasło.
Jak podają organizatorzy akcji, zanotowano pozytywną zmianę zachowań badanych kierowców. W porównaniu z rokiem wcześniejszym wzrosła do 31% liczba kierowców deklarujących profilaktyczne kontrole pojazdu w warsztatach samochodowych (rok wcześniej taka postawa miała być udziałem 25% respondentów). Do 24% zmalała liczba kierowców, którzy odpowiedzieli, że wcale nie odwiedzili warsztatu samochodowego w ciągu ostatnich 12 miesięcy (taką postawę zadeklarowało rok wcześniej 33% badanych).
Za działania PR, w ramach kampanii, odpowiedzialna jest agencja Link PR.
Strona kampanii: http://www.abs.org.pl/
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom