logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Promile nie – dla nieletnich
18.11.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Promile nie – dla nieletnich



W grudniu zakończy się ogólnopolska kampania „Promile nie dla nieletnich” prowadzona przez firmę Partner Center. Jej zwieńczeniem będzie konferencja współorganizowana z Urzędem Miasta Łódź, podczas której podjęta zostanie próba odpowiedzi na pytanie co robić, aby handlowcy przestrzegali zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, a młodzież po niego nie sięgała?

– Picie alkoholu przez dzieci i młodzież to w Polsce ogromny problem społeczny, a także źródło wielu nieszczęść i tragedii. Mimo że sprzedaż napojów alkoholowych nieletnim jest prawnie zabroniona, proceder ten kwitnie w najlepsze. Konferencja będzie społeczną dyskusją o tym, co zrobić, aby dobre normy prawne były wreszcie przestrzegane. Nie pozwólmy sprzedawać alkoholu naszym dzieciom! – powiedział Krzysztof Apostolidis, organizator kampanii.

Kampania prowadzona jest od listopada 2008r. i jej celem jest promowanie mody na niepicie wśród nieletnich oraz zachęcanie handlowców do respektowania przepisów zakazujących sprzedaży trunków osobom poniżej 18. roku życia

W ramach kampanii zorganizowano ogólnopolski konkurs dla wychowawców na scenariusz lekcji poświęconej problematyce antyalkoholowej. Uczestnicy mieli napisać ciekawy scenariusz oraz przeprowadzić na jego podstawie zajęcia. Powołano także Forum Odpowiedzialnego Handlowca, do którego zaproszono właścicieli, kadrę kierowniczą sklepów z alkoholem oraz sprzedawców. Warunkiem uczestnictwa było zobowiązanie do niesprzedawania alkoholu nieletnim oraz do sprawdzania dokumentów tożsamości osób wyglądających na niepełnoletnie, a chcących kupić alkohol. Członkowie Forum otrzymali Certyfikaty Odpowiedzialnego Handlowca. W sieciach m.in. Carrefour, Tesco, Auchan, E.Leclerc, Intermarché, Metro, Kaufland i Selgros pojawiły się wina ze specjalnymi „kapturkami” na butelkach i napisem„Promile nie dla nieletnich”. Organizator kampanii chciał w ten sposób podkreślić, że także importowane przez niego alkohole są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Patronat nad kampanią objęli: Polska Rada Centrów Handlowych, magazyny „Handel”, „Supermarket Polska, „Poradnik Handlowca”, „Poradnik Restauratora” oraz portal galeriehandlowe.pl.

Partner Center Sp. z o.o. powstała w 1991 r. Jej głównym profilem działalności jest import i dystrybucja win i alkoholi na terenie kraju.
M. Czerepak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek