W grudniu zakończy się ogólnopolska kampania „Promile nie dla nieletnich” prowadzona przez firmę Partner Center. Jej zwieńczeniem będzie konferencja współorganizowana z Urzędem Miasta Łódź, podczas której podjęta zostanie próba odpowiedzi na pytanie co robić, aby handlowcy przestrzegali zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, a młodzież po niego nie sięgała?
– Picie alkoholu przez dzieci i młodzież to w Polsce ogromny problem społeczny, a także źródło wielu nieszczęść i tragedii. Mimo że sprzedaż napojów alkoholowych nieletnim jest prawnie zabroniona, proceder ten kwitnie w najlepsze. Konferencja będzie społeczną dyskusją o tym, co zrobić, aby dobre normy prawne były wreszcie przestrzegane. Nie pozwólmy sprzedawać alkoholu naszym dzieciom! – powiedział Krzysztof Apostolidis, organizator kampanii.
Kampania prowadzona jest od listopada 2008r. i jej celem jest promowanie mody na niepicie wśród nieletnich oraz zachęcanie handlowców do respektowania przepisów zakazujących sprzedaży trunków osobom poniżej 18. roku życia
W ramach kampanii zorganizowano ogólnopolski konkurs dla wychowawców na scenariusz lekcji poświęconej problematyce antyalkoholowej. Uczestnicy mieli napisać ciekawy scenariusz oraz przeprowadzić na jego podstawie zajęcia. Powołano także Forum Odpowiedzialnego Handlowca, do którego zaproszono właścicieli, kadrę kierowniczą sklepów z alkoholem oraz sprzedawców. Warunkiem uczestnictwa było zobowiązanie do niesprzedawania alkoholu nieletnim oraz do sprawdzania dokumentów tożsamości osób wyglądających na niepełnoletnie, a chcących kupić alkohol. Członkowie Forum otrzymali Certyfikaty Odpowiedzialnego Handlowca. W sieciach m.in. Carrefour, Tesco, Auchan, E.Leclerc, Intermarché, Metro, Kaufland i Selgros pojawiły się wina ze specjalnymi „kapturkami” na butelkach i napisem„Promile nie dla nieletnich”. Organizator kampanii chciał w ten sposób podkreślić, że także importowane przez niego alkohole są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Patronat nad kampanią objęli: Polska Rada Centrów Handlowych, magazyny „Handel”, „Supermarket Polska, „Poradnik Handlowca”, „Poradnik Restauratora” oraz portal galeriehandlowe.pl.
Partner Center Sp. z o.o. powstała w 1991 r. Jej głównym profilem działalności jest import i dystrybucja win i alkoholi na terenie kraju.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów