W Kalifornii stworzono społeczny teledysk zachęcający ironicznie do zaśmiecania tamtejszych plaż. Klip stworzono według znanego już wzorca reklamy, w którym w jaskrawie przesadzony sposób nawołuje się do zachowania całkowicie przeciwnego, niż to pożądane. Przykładem takiego działania jest znana australijska kampania It’s a Beautiful Day for Cancer oraz profrekwencyjny spot z USA Please Don’t Vote.
Organizacja Keep California Beautiful, jak sama nazwa mówi, dąży do tego, by stan Kalifornia były najpiękniejszy w całych Stanach Zjednoczonych. Co roku angażuje setki wolontariuszy do sprzątania i ozdabiania terenów Kalifornii, a ponadto prowadzi działalność edukacyjną nastawiona na ekologię i dostarcza lokalnym partnerom materiały marketingowe dla wsparcia ich działań proekologicznych (np. do rekrutacji wolontariuszy i angażowania społeczności w dbanie o czystość swojej miejscowości).
Spot reklamowy wykonany w stylistyce filmów z lat 60. ma, w założeniu jego twórców, wywołać poczucie winy we wszystkich tych, którzy kiedykolwiek zostawili na plaży śmieci i ma ich zmobilizować do dbałości o nadmorskie wybrzeża.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?